ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

به منظور آشنایی با دانشکده های ریاضی دانشگاههای بزرگ ایران تعدادی از این دانشکده ها در ادامه معرفی می گردد.

-          دانشکده علوم ریاضی دانشگاه علامه طباطبائی http://mcs.atu.ac.ir/ حدود بیست سال پس از تاسیس دانشگاه علامه طباطبایی، به خواست و مشیت الهی و همت مسوولان محترم دانشگاه، دانشکده علوم ریاضی و رایانه به   جمع دانشکده های دانشگاه پیوست. این دانشکده  از تکثیر گروه آمار به سه گروه آمار- ریاضی- رایانه تشکیل شده است. در واقع از سال ۱۳۶۳ پس از ادغام برخی واحدهای دانشگاهی و تاسیس دانشگاه  این گروه سیر تکاملی خود را شروع و با ۷ عضو با تخصص های آمار- ریاضی و رایانه و تنها دوره کارشناسی آمار به تشکلی با ۱۶ عضو و دوره های متنوع کارشناسی –کارشناسی ارشد و دکتری تبدیل شده است. مضاف براینکه در طول دوران همواره یاری کننده دیگر دانشکده ها در امر تدریس دروس ریاضی- آمار و رایانه و امور پژوهشی و پایان نامه ها و رساله ها بوده و هست.  به هر حال اهمیت علوم ریاضی و رایانه در دیگر علوم به خصوص علوم انسانی دلیل محکمی برای تشکیل این دانشکده در بزرگترین دانشکده علوم انسانی کشور گردید. استاد خصوصی ریاضی دانشگاه

-          دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهرکرد https://www.sku.ac.ir/Faculty/Mathematical دانشکده علوم ریاضی از سال ۱۳۹۰ به عنوان  یک دانشکده تأسیس شد. هسته اولیه این دانشکده بعنوان گروه ریاضی در سال ۱۳۷۱ با پذیرش دانشجوی ریاضی شروع به فعالیت کرده است، این دانشکده در حال حاضر دارای حدود ۵۷۵ دانشجو است که شامل دانشجویان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

-          دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری http://www.hsu.ac.ir/math/ گروه ریاضی دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد و یکی از چهار گروه ابتدایی تاسیس شده در دانشگاه است این گروه در سال تحصیلی۹۰-۸۹ به دانشکده تبدیل شد. این گروه در سال ۱۳۶۶فعالیت خود را در رشته دبیری ریاضی با پذیرش ۳۰ دانشجو آغاز کرد. در سالهای اخیر توسعه زیادی پیدا کرده و در سه رشته دبیری ریاضی، ریاضی کاربردی و ریاضی محض فعالیت خود را ادامه می دهد و در حال حاضر  ۴۶۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل دارد. فعالیت تحصیلات تکمیلی دانشکده ریاضی در سال ۱۳۷۹ با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی  و در دو گرایش تحقیق در عملیات و آنالیز عددی آغاز شد و سپس در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ریاضی محض و در دو گرایش جبر و انالیز  توسعه پیدا کرد. ‘گروه آمار دانشکده ریاضی از سال 1389 با پذیرش 45 دانشجو در مقطع کارشناسی راه اندازی شد و در حال حاضر نزدیک به 100 دانشجو در مقطع کارشناسی دارد و بزودی مقطع کارشناسی ارشد آمار نیز راه اندازی خواهد شد. گروه آمار در حال حاضر داری 5 عضو هیات علمی است. از مهرماه سال 1391 دانشکده ریاضی کار خود را در عالیترین سطح تحصیلات تکمیلی با پذیرش 4 دانشجو در مقطع دکتری آغاز کرد. 2 نفر از این دانشجویان در گرایش جبر و 2 نفر دیگر در گرایش آنالیز مشغول به تحصیل هستند. اساتید راهنمای این دانشجویان آقایان دکتر استاجی و دکتر مقدسی در گرایش جبر و آقایان دکتر عارفی و دکتر صادقی در گرایش آنالیز هستند.

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه

-          دانشکده ریاضی دانشگاه خوارزمی http://khu.ac.ir/page/6547/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C گرچه وجود گروه ریاضی در دانشگاه خوارزمی به سال های بسیار دور بر می گردد (قبل از سال 1307)، اما تشکیل یک گروه ریاضی منسجم شامل دوره های کارشناسی و دوره مدرسی ریاضیات (دوره ای فراتر از کارشناسی ارشد) از سال 1344 به همت شادروان دکتر غلامحسین مصاحب و همزمان با تاسیس موسسه ریاضیات اتفاق افتاد. از سال 1347 به بعد هرساله رتبه های برتر فارغ التحصیلان موسسه ریاضیات برای عضویت در گروه ریاضی این دانشگاه استخدام شدند. در سال 1360 گروه های ریاضی مدرسه عالی پارس و مدرسه عالی ابوریحان در گروه ریاضی ادغام و تعدادی از اعضای هیات علمی آن ها در این گروه مشغول به کار شدند. پس از باز گشایی دانشگاه ها، از سال 1363 دوره کارشناسی ارشد ریاضی با برنامه های جدید مصوب ستاد انقلاب فرهنگی دایر گردید و سپس در سال 1368 دوره دکترای ریاضی دایر شد، که در حقیقت اولین دوره دکترای ریاضی ایران بود. در سال 1377 گروه ریاضی از دانشکده علوم دانشگاه منفک و به دانشکده علوم ریاضی و مهندسی کامپیوتر با رشته های ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آمار و مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) ارتقا یافت. از سال 1385 رشته های علوم کامپیوتر و رمز در این دانشکده تاسیس شد و رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) به دانشکده تازه تاسیس فنی و مهندسی انتقال یافت. در سال 1386 نام دانشکده به دانشکده علوم ریاضی وکامپیوتر تغییر یافت. این دانشکده در حال حاضر دارای 33 عضو هیات علمی شامل 10 استاد، 1 دانشیار و 22 استادیار می باشد.

-          دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران http://math.umz.ac.ir/ گروه ریاضی که از این پس در دو گرایش محض و کاربردی به فعالیت هایش ادامه می داد در سال 1376 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نمود. با توجه به توانایی های بالقوه ای که در گروه وجود داشت دانشگاه مازندران توفیق تربیت دانشجویان دوره دکتری ریاضی را از سال 1381 یافت. در کنار تلاش های انجام یافته در گروه ریاضی، گروه آمار فعالیت های مستقل خود را با عنوان رشته آمار از سال 1381 آغاز نمود. این گروه از سال 1384 موفق به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گردید. علاوه بر گروه های مذکور، گروه علوم کامپیوتر از سال 1383 با پذیرش دانشجو گامی موثر در توسعه کاربردهای ریاضی برداشت.

-          دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد https://www.um.ac.ir/Faculty-schools-id-22.html در سال‌ (1375) دانشکده‌ علوم‌ ریاضی دانشگاه‌ فردوسی مشهد ( با تفکیک از دانشکده علوم پایه ) متشکل از دو گروه آموزشی ریاضی و آمار با (43) عضو هیأت علمی تشکیل شد . گروه های آمار و ریاضی‌ این دانشکده از سال 1380 تاکنون به ترتیب به عنوان قطبهای علمی آمار و ریاضی کشور شناخته شده اند . گروه ریاضی اولین گروه آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، دکتری ریاضی تربیت و فارغ التحصیل کرده است .

-          دانشکده علوم ریاضی دانشگاه گیلان http://guilan.ac.ir/math/ در سایت این دانشکده در رابطه با تاریخچه و ... مطلبی یافت نشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی