ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات یک معلم خصوصی خوب و استاد خوب توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید یک معلم خوب داشته باشید و یا به عنوان معلم خصوصی در کار خودتان عملکرد عالی داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.

علاقه به تدریس: به این معنی که معلم باید به خود تدریس و موضوع مورد تدریس، علاقه داشته باشد. وقتی معلم خودش از ارائه درس لذت می برد و درسی که تدریس می کند را دوست دارد و به آن معتقد است، شاگردهای ایشان هم از کلاس لذت می برند. به صورت کلی وقتی یک معلم به درس علاقه دارد حتی اگر هیچ روش تدریسی را بلد نباشد چون با عشق در رابطه با موضوع تدریسی خودش حرف می زند، سخنان ایشان به دل می نشیند.

قدرت بیان: خوش صحبتی و قدرت بیان، یکی از عواملی است که در ایجاد رابطه با افراد، فوق العاده مؤثر است و معلم باید حتما از این نیرو برخوردار باشد. بسیاری از افراد، باسواد و مطلع هستند ولی در اظهار مطالب و تفهیم آن به دیگران، ناتوانند. البته اگر طبق موارد گفته شده، معلم به درس تدریسی خودش علاقه داشته باشد و در ضمن، همواره در حال مطالعه و یادگیری باشد، ناخودآگاه مطالب را خوب و قابل فهم هم بیان می کند.

ویژگی‌های معلم خوب ازنظر جان دیویی: جان دیویی، از فلاسفه تعلیم و تربیت در قرن اخیر، که معتقد است معلم خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:  1- معلم خوب، باید به تفاوت‌های فردی شاگردان خود، آگاهی داشته باشد. 2- معلم خوب، باید قدرت هدایت کلاس به سوی هدف‌های مشخص شده را داشته باشد. 3- معلم خوب، باید احساسات سلطه جویانه خود را کنترل کند.

ابوعلی سینا می گوید: کسی که عهده دار تربیت کودکان می شود باید حداقل این خصوصیات را دارا باشد: 1- خردمند باشد 2- دیندار باشد 3- آشنا با تربیت کودک باشد

در مقاله ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان که توسط حسن صیامیان و همکاران ارائه شده است اطلاعات خوبی قابل مطالعه می باشد. برای مشاهده این مقاله بر روی این لینک کلیک کنید. مهم ترین عامل موثر در تعلیم و تربیت دانشجویان و تحقق اهداف آموزشی، اساتید هستند. شناخت ویژگی های استاد خوب موجب ارتقا کیفیت آموزش خواهد شد لذا مراکز آموزش عالی جهت تعیین ویژگی های استاد خوب از روش های گوناگونی استفاده می کنند. یکی از این روش ها که امروزه کاربرد زیادی دارد جویا شدن نظر دانشجویان است.

ویژگی ها و صفات استاد خوب
ویژگی های فردی از مهم ترین موضوعات تعلیم و تربیت است که با توجه به اهمیت و جایگاه آن مورد بررسی قرار می گیرد، این ویژگی ها عبارتند از: 1 . عشق و علاقه 2 . خوشرویی و خوش خویی 3 . سعة صدر 4 . صداقت و درستکاری 5 . آرامش روحی 6 . قدرت بیان 7 . آراستگی ظاهری. نوشته شده توسط: رمضانعلی رحیمی

استاد خوب، کسی است که به احساسات و عواطف دانشجویان توجه می‌کند و در صورت نیاز با آنان همدلی می‌کند.
استاد موفق، کسی است که تلاش می‌کند هنگام رو به رو شدن با رفتارهای نامطلوبِ دانشجویان، افت انگیزش و افت تحصیلی، علت‌های بروز رفتارها را مورد شناسایی قرار دهد (توجه به اصل علت و معلول).
استاد موفق و خوب، کسی است که هنگام رو به رو شدن با رفتارهای نامطلوب دانشجویان، از کوره در نمی‌رود و با شکیبایی واکنش مناسب از خود نشان می‌دهد. منبع: افکارنیوز

برخی از ویژگی های معلم خصوصی خوب

1- بعد از انتخاب استاد با ایشان تماس بگیرید تا از اعتماد به نفس و نحوه حرف زدن ایشان از انتخاب خودتان مطمئن شوید.
2- بسیاری از اساتید مدرک تحصیلی و رزومه کاری خودشان را هم در همین سایت ایران مدرس ارائه کرده اند و می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب استاد باشد.
3- مثلا اگر برای درس فیزیک می خواهید یک معلم خوب داشته باشید بهتر است با استادی کلاس داشته باشید که متمرکز فیزیک را تدریس می کند تا استادی که درس های زیادی را درس می دهد.
4- معلم های خصوصی که انلاین تدریس می کنند و کتاب تالیفی، مقاله ISI، ثبت اختراع و ... دارند را در اولویت اول قرار دهید.  این موارد برای اساتید ثبت شده است.

  • محمد محمدی