ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

جدیدترین اخبار اساتید حق التدریس و جذب هیات علمی سال 96 و 97 در این بخش ارائه شده است. برای کسب اطلاعات در زمینه جدیدترین اخبار اساتید حق التدریس و جذب هیات علمی سال 96 و 97 و .... ادامه این مطلب را بخوانید.


چگونه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودمان را گسترش دهیم؟

رئیس هیئت عالی جذب وزارت علوم گفت: سالانه بین ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر به تعداد اعضای هیئت علمی وزارت علوم اضافه می‌شود.
حجت الاسلام رضوان طلب رئیس هیئت عالی جذب وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص افزایش جذب در فراخوان آینده این هیئت توضیح داد: مشکلاتی در جذب هیئت علمی در وزارت علوم وجود دارد که با برنامه یک ساله آن را نمی‌توان برطرف کرد و باید گام‌های اساسی در این خصوص برداشت در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در هر دانشگاه تقریبا یک به ۲۳ یا یک به ۲۴ می‌باشد.

وی افزود: این در حالی است که متوسط مطلوب برای نسبت استاد به دانشجو یک سیزدهم می‌باشد که ما با این عدد فاصله زیادی داریم.

رضوان طلب ادامه داد: اگر بخواهیم به میانگین مطلوب برسیم طبیعتا یک دوره زمانی طولانی را نیاز داریم که هنوز امکانات برای ان فراهم نشده است، اما هر سال تعدادی را اضافه می‌کنیم.

رئیس هیئت عالی جذب وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: البته امکانات مالی فراهم شده، اما همچنان این امکان وجود ندارد تا بتوانیم میزان جذب استاد و هیئت علمی را افزایش دهیم با این حال سالانه بین ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر به تعداد اعضای هیئت علمی وزارت علوم اضافه می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ هم این نسبت حفظ خواهد شد و پیش بینی کرده ایم که نظام مدرسی ایجاد کنیم تا بتوانیم اطلاعات اساتید حق التدریس را هم جمع آوری کنیم.
جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.در ابتدای این جلسه دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از برخی تغییرات در حوزه جذب این وزارتخانه ارائه کرد و بعد از ارائه این گزارش اعضاء ضمن تأکید بر لزوم اجرای کامل قوانین و مقررات برخورداری از هرگونه اقدامی که منجر به تضعیف روند جذب اعضای هیئت علمی تأکید کردند.

همچنین اعضاء با اشاره به لزوم چابک‌سازی تشکیلات اداری مربوط به جذب اعضای هیئت علمی، تسریع در این روند را نیز مورد تأکید قرار دادند.

در ادامه جلسه گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و اقدامات کارگروه رسیدگی به شکایات ارائه شد و سپس مقرر شد تا فرم‌های مربوط به ارزیابی با توجه به آخرین اصلاحات صورت گرفته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بررسی پیشنهاد دانشگاه‌های وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر تخصیص شرایط خاص برای جذب اعضای هیئت علمی در این دانشگاه‌ها به پرسنل این نیروها بود و پس از طرح موضوع مقرر شد تا با دعوت از روسای دانشگاه‌های ذیربط پرونده افراد مزوبر بررسی شود.

همچنین با رأی مثبت اعضای هیئت عالی جذب نماینده دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت هیئت مرکزی جذب وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد.

در ادامه جلسه، گزارش دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون برنامه‌های این دانشگاه در حوزه جذب اعضای هیئت علمی در سال آینده ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به عضویت بیش از 24 هزار عضو هیئت علمی در این دانشگاه اعلام شد 5025 نفر در فراخوان سال جاری این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند که صلاحیت علمی و عمومی این متقاضیان در دست بررسی است.

در ادامه این گزارش با اشاره به صدور بیش از 25 هزار که شناسایی تدریس برای اعضای هیئت علمی تمام وقت این دانشگاه، اعلام شد بیش از 64 هزار کد شناسایی تدریس برای اساتید حق‌التدریس صادر شده است.

در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به ساماندهی اعضای هیئت علمی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های واحدهای این دانشگاه، تسریع در روند رسیدگی به پرونده متقاضیان مورد تأکید قرار گرفته است.

در ادامه جلسه کی‌نژاد طی سخنانی گفت: هیئت عالی جذب خود را متعهد به کمک به دانشگاه آزاد اسلامی می‌داند.
نحوه فعالیت اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی فرهاد رهبر رئیس دانشگاه اصلاح شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو بخشنامه ۸ شهریورماه ۹۵ دانشگاه آزاد با موضوع نحوه فعالیت اساتید حق التدریس این دانشگاه اصلاح و به روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات امنای استان ها)، واحدهای جامع مستتقل، واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

براساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه در ۲۲ شهریورماه ۹۶ بخشنامه مربوط به ۸ شهریورماه ۹۵ با موضوع نحوه همکاری اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به صورت نیمه وقت قراردادی یکساله در گروه‌های غیر پزشکی واحد‌ها به شرح زیر اصلاح می‌شود:

اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تمام وقت یا نیمه وقت فعالیت کرده و لذا احکام قرار داد نیمه وقت اعضای هیات علمی تمام وقت کان لم یکن تلقی می‌شود.

تمدید قرار داد یا انعقاد قرارداد جدید با سایر اعضا منوط به ارائه گزارش توجیهی توسط واحدهای آموزشی و تایید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مرکزی دانشگاه (سازمان مرکزی) است.
انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان کردستان با برگزاری اولین مجمع و رای ‌گیری برای انتخاب هیئت‌ مدیرە، بە صورت رسمی قانونی شد.

تدریس خصوصی
به گزارش خبرنگار روه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دیروز دشنبه 30 مردادماه انجمن صنفی استادان حق‌التدریس استان کردستان با برگزاری اولین مجمع و رای‌گیری برای انتخاب هیأت‌ مدیرە، بە صورت رسمی قانونی شد.

در این جلسه مهندس مجید شاە ویسی از اعضای شورای شهر سنندج، دکتر اردلان رئیس دانشگاە توسعه دانش، دکتر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، دکتر احمدی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج، دکتر عزیزی معاونت دانشگاه پیام نور مرکز سنندج بە عنوان مهمانان ویژە حامی کارِ قانونیِ ثبت انجمن استادان حق‌التدریس دانشگاه‌های استان کردستان شدند.

بعد از انجام رای‌گیری، شاهو عباسی، نوشین باباخانی، جمشید شیخی، محمد سیف ‌پناە، پریسا عبدالخالقی به عنوان اعضای اصلی و عیسی کرمی، روژین توکلی به عنوان اعضای علی البدل و سوما انصاریان به عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.

حق‌التدریس چه بر سر دانشگاه می‌آورد؟

«بی‌تجربه و بی‌کیفیت» توصیف یکی از اعضا هیئت علمی دانشگاه از برخی اساتید حق‌التدریس است. وی که دانشیار با سابقه دانشگاه آزاد است می‌گوید: «حق‌التدریسی که دانشیار یا استادیار نامدار باشد بسیار امتیاز خوبی برای دانشگاه و دانشجویان است، ولی مشکل این است که خیلی از اساتید فعلی حق‌التدریس هنوز مدرک ارشدشان را نگرفته‌اند به دلیل پرستیژ اجتماعی استادی مشغول به تدریس در دانشگاه‌ها شده‌اند. این‌ها سابقه تدریس ندارند و روش تدریس بلد نیستند که این مسائل باعث چالش‌های فراوان در سیستم آموزشی شده است.»



از نظر این استاد برجسته سیستم حق‌التدریس فعلی مشکلاتی، چون نمره‌دهی بی‌حساب و کتاب، دریافت پول برای نمره دادن و رواج کلاس‌های خصوصی را برای دانشگاه بوجود آورده و در حال حاضر حواشی‌اش بیشتر از فوایدش است. وی می‌گوید: «در حال حاضر در دانشگاه، ما حق‌التدریس‌هایی داریم که همه هیئت علمی‌های دانشگاه‌های بزرگ هستند و خیلی خوب هستند. عمده مشکل ما با حق‌التدریس‌های جوان است که تازه وارد سیستم آموزشی می‌شوند. مسئله دیگر این است که این اساتید معمولا دروس متنوع و در دانشگاه‌های زیاد تدریس می‌کنند در صورتی که بنده خودم هیئت علمی و دانشیار پایه ۱۹ هستم تن‌ها چهار درس را تدریس می‌کنم، در حالی که این اساتید تمام دروس دوره کارشناسی را تدریس می‌کنند، این به دلیل مشکل معیشتی است و به شدت افت آموزشی را موجب شده است.»

حق‌التدریس در دانشگاه علاوه بر ضربه شدید به آموزش کشور به امور پژوهشی هم ضربه وارد کرده است، این اساتید معمولا وقت کافی برای دانشجویان ندارند و جهت کسب درآمد بیشتر از کلاسی به کلاس دیگر کوچ می‌کنند. دانشگاه‌ها هم اساتیدی را می‌خواهند که به اصطلاح دانشجو بیاورد و اگر استاد حق‌التدریسی سخت گیر باشد بلافاصله عذرش را می‌خواهند. در چنین شرایطی دانشگاه هرگز نمی‌تواند نیروی مورد نیاز کشور را تربیت کند.
بدون شک یکی از دانشگاه‌هایی که معضل اساتید حق‌التدریس در آن مشهود است دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. هفته پیش بود که دانشگاه آزاد در ابلاغیه‌ای بکار گیری اساتید حق‌التدریس را برای برخی رشته‌ها ممنوع اعلام کرد. دکتر علیرضا رهایی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است حق‌التدریسی مطلوب سیستم آموزشی نیست و مشکلات فراوانی را بوجود آورده است. وی می‌گوید: «این اساتید در یک فاصله زمانی کوتاه می‌آیند و کلاسشان را برگزار می‌کنند و می‌روند و برای دانشجو امکان مشورت، طرح سوال علمی و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی فراهم نیست. اگر ما این امکان را داشته باشیم که در واحد‌ها بر حسب نیازمان دروس را توسط اساتید تمام وقت ارائه کنیم از این جنبه که این افراد برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان و انجام پروژه‌های تحقیقاتی تمام وقت در دانشگاه حضور دارند خیلی مفید و موثر است. بعضا در یک واحد امکان تامین هیئت علمی تمام وقت برای ارائه دروس نیست در چنین شرایطی مجبوریم از اساتید حق‌التدریس استفاده کنیم تا زمانی که امکان تامین هیئت علمی تمام وفت فراهم شود.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی