ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

راهکارهایی برای مطالعه صحیح و آموزش پایه ای و مفهومی درس فیزیک در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید فیزیک را عمقی یاد بگیرید و در امتحان هم نمره خوبی بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید. در کلاس تدریس فیزیک (چه در خود مدرسه و چه در کلاسهای خصوصی فیزیک) باید به دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. دبیر فیزیک و یا معلم خصوصی فیزیک شما مطالبی را که ارائه میکند حاصل سالها تجربه است و شما اگر بخواهید همان مطالب را خودتان یاد بگیرید زمان بیشتری از شما می برد.
البته مدرس خصوصی فیزیک داشتن برای همه لازم نیست و اگر شما در درس فیزیک مشکلی دارید و در کلاس مدرسه یا دانشگاه نمی توانید آن را یاد بگیرید در آن صورت داشتن یک مدرس خصوصی فیزیک در منزل می تواند گزینه خوبی باشد.
اگر در درس فیزیک اشکال دارید و برای امتحان فیزیک هنوز مشکلاتی وجود دارد که آنها را حل نکرده اید، راهکارهایی که در ادامه ارائه شده ممکن است بتواند به رفع اشکال شما در درس فیزیک کمک کند.
1- یکبار دیگر متن کتاب درسی فیزیک را با دقت بخوانید. بسیاری از سوالات و اشکالاتی که در درس فیزیک وجود دارد را با یکبار دیگر مطالعه دقیق کتاب فیزیک می توانید حل کنید.
2- جزوه یادداشت شده در کلاس تدریس فیزیک یا جزوه کلاس خصوصی فیزیک خود را مرور کنید. در کلاسهای مدرسه (یا اگر به صورت خصوصی برای فیزیک مدرس دارید در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک) جزوه خوانا و دقیقی یادداشت کنید تا اگر بعدا جایی از درس را نفهمیدید بتوانید به آن مراجعه کنید.
3- از کتابهای کمک درسی معتبر و مناسب کمک بگیرید. بسیاری از کتابهای کمک درسی مثالهای حل شده یا توضیح درسهای مفصلی دارند که با مراجعه به آنها می توانید اشکالات درس خود را برطرف نمائید. برای کسب نمره بالا در درس فیزیک موارد زیر می تواند کمک کننده باشد:

1- تمرکز در کلاس درس: در کلاسهای تدریس فیزیک مدرسه و یا کلاسهای خصوصی فیزیک با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید.

2- مرور بعد از کلاس درس: بعد از کلاس درس سعی کنید در حد یک ربع مرور مختصری داشته باشید.

3- حل تمرین و سوال کافی: سوالات و تمرینات حل شده در کلاس درس را خودتان یکبار دیگر حل کنید.

4- مرورهای دوره ای: در بازه های زمانی مختلف (میان ترم و ...) درس را مرور کنید.

5- حل مسائل اضافی: مسائل اضافی که در کتابهای کمک آموزشی وجود دارد، یا استاد و معلم فیزیک به شما داده است را حل نمائید.
برای یادگیری دروس مانند ریاضی و فیزیک داشتن تمرکز بسیار مهم است.گوش دادن به درس در کلاسهای ریاضی و فیزیک (یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک در منزل) با تمرکز بالا، مطالع ریاضی و فیزیک با تمرکز زیاد و حتی داشتن تمرکز حین حل سوالات و مسائل ریاضی و فیزیک در گرفتن نمره خوب و یا کسب درصد بالا در کنکور بسیار تاثیر گذار است.

قبل از کلاس فیزیک مطلبی که قرار است مدرس یا استاد شما تدریس کند را به صورت مختصر مطالعه کنید. این امر باعث می شود یک ذهنیت اولیه نسبت به درس داشته و در کلاس بهتر آن را بفهمید.

بعد از کلاس فیزیک نیز حتما مرور را انجام دهید. همین که بعد از کلاس درس را مرور نمائید، ماندگاری مطالب تدریس شده برای شما بیشتر خواهد بود.

مثالها و تمرینات حل شده در کلاس را یک بار دیگر حل کنید. تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. در بسیاری از موارد مسائل فیزیک به یک درک فیزیکی نیز نیاز دارد. بنابراین فقط فرمولها را به کار نبرید بلکه آنها را درک نمائید. مطالعه مطالب زیر در زمینه آموزش فیزیک نیز می تواند مفید باشد.
مطالب را به صورت مفهومی بخوانید. از مطالعه سطحی پزهیز کنید. سوالات و تمرینات را برای خودتان تشریح کنید. اگر در طول ترم درس بخوانید به  اندازه کافی وقت خواهید داشت که این کار را انجام دهید ولی اگر مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول کنید، مجبورید سطحی درس را یاد بگیرید. چون وقت کافی نخواهید داشت.

به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک را با مطالعه عمیق و حل تمرین و مسئله می توان به خوبی یاد گرفت. حین حل تمرین و مسئله، نکات مهم تمرینات را در یک جزوه یادداشت نمائید.

قبل از مراجعه به کتابهای کمک درسی، کتاب درسی خودتان را بخوانید. کتابهای کمک درسی هم بر مبنای کتاب درسی شما نوشته شده است. اگر خود کتاب درسیتان را به خوبی مطالعه کرده باشید، استفاده از کتابهای کمک درسی و فهم آنها هم راحتتر است.

بعد از کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید: مرور درس فیزیک یا سایر درسها را در برنامه درسی خودتان بگنجانید. یکی از مهمترین مواردی که باید در طول ترم در نظر داشته باشید این است که درسها را به صورت مداوم مرور کنید. درسهایی که در اوایل ترم گفته می شود را اگر مرور نکنید در ایام امتحانات اصلا به یاد نخواهید داشت. بهترین مرور برای یادگیری بهتر دروس این است که بعد از هر جلسه تدریس فیزیک درس را مرور کنید. وقتی بعد از کلاسهای فیزیک درس را مرور می کنید چند فایده برای شما دارد. اولا درس بهتر برای شما جای می افتد و به بهترین شکل می توانید مفاهیم را یاد بگیرید و ثانیا اگر اشکالی باقی مانده است حین مرور متوجه شده و یادداشت می کنید تا بعدا بپرسید. حتما بخوانید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک

تمرینات و مسائل زیادی حل کنید: دروسی مانند ریاضی و فیزیک برای اینکه خوب یاد گرفته شوند نیازمند حل تمرین و مسئله هستند. تنها با حضور در کلاس و یا خواندن متن کتاب درسی فیزیک نمی توانید بر این درس مسلط شوید. اگر می خواهید فیزیک را خوب یاد بگیرید در مرحله اول با دقت کامل به نحوه حل تمرینات و مثالهای فیزیک توسط استاد و مدرس فیزیک خودتان دقت کنید. در مرحله بعد خودتان در منزل یا خوابگاه همان مثالها و تمرینات را یکبار دیگر حل کنید و مرور نمائید. در نهایت سراغ تمرینات و مسائل جدید بروید. سوال را روی کاغذ بنویسید و راه حلی ارائه دهید. به هر سوال حداقل 10 دقیقه فکر کنید. خیلی سریع سراغ حل المسائل و حل تمرین نروید.

با دوستانتان گروهی مطالعه کنید: در بسیاری از مواقع می توانید با دوستانتان به صورت گروهی درس بخوانید و فیزیک را بهتر یاد بگیرید. به صورت گروهی خواندن فیزیک هم می تواند مفید و موثر باشد. البته توصیه می شود همیشه دوستانتان را اط بین اقرادی انتخاب کنید که به لحاظ درسی و تحصیلی از خود شما بهتر باشند و در نهایت باعث پیشرفت شما شوند. اگر با افرادی که از لحاظ درسی از شما ضعیفتر هستند دوستی کنید و با آنها گروهی درس بخوانید نه تنها چیز جدیدی یاد نمی گیرید بلکه شما را به صورت تنبلی و درس نخواندن هم سوق می دهند. در مطالعه گروهی فیزیک می توانید روی راه حلهای مختلف مسائل و تمرینات بحث کنید و درس را بهتر آموزش ببینید.

برای یادگیری پایه ای و مفهومی درس فیزیک راهکارها و روش های مختلفی وجود دارد. باید از تمامی امکانات موجود برای آموزش بهتر این درس استفاده کنید. درس فیزیک هم در دوران متوسطه برای رشته های ریاضی و تجربی مهم است و هم در دانشگاه هم بسیاری از رشته های دانشگاهی این درس را دارند و دانشجویان باید آن را پاس کنند. برای دانشجویان رشته های فنی مهندسی درس فیزیک عمومی 1 و 2 که معمولا فیزیک هالیدی هم تدریس می شود ارائه می گردد. برای دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران و معاری و بعضی از رشته های دیگر حتی به نظر می رسد که تعدادی از درسهای آنها ادامه همان مباحث ارائه شده در درس فیزیک است. به عنوان مثال بحث تعادل که در درس استاتیک مطرح می شود قبلا در درس فیزیک متوسطه به صورت خلاصه تر ارائه شده است. برای دانش اموزان رشته تجربی هم به منظور کسب رتبه خوب در کنکور زدن درصد بالای درس فیزیک مهم است. بنابراین با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت برای بسیاری از رشته ها درس فیزیک یک درس مهم است و برای موفقیت در تحصیل و داشتن معدل بالا و .... خوب یاد گرفتن و خوب بلد بودن ان اهمیت زیادی دارد. نکته دیگر اینکه درس فیزیک یک درس مفهومی و معنی دار است. به این معنی که نباید فکر کرد که در درس فیزیک یک سری فرمول و رابطه به صورت انتزاعی ارائه می شود و باید آنها را حفظ کرد و مسائل را با استفاده از انها حل نمود. به خاطر سپردن فرمولها و روابط خوب و لازم است ولی در کنار آن باید معنی فیزیکی این فرمولها را هم فهمید و درک کرد. فیزیک یک درس کاملا مفهومی است و هر کدام از روابط ارائه شده در آن با یک پدیده فیزیک واقعی در ارتباط است و اگر می خواهید در این درس نمره خوبی بگیرید و واقعا به یادگیری فیزیک علاقه دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید.  تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه
بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید درس فیزیک را خوب یاد بگیرید و در این درس نمره عالی بگیرید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- در کلاسهای تدریس فیزیک در مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. تا جایی که ممکن است در این کلاسها حاضر باشید و غیبت نکنید.

2- قبل از شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک درس را مطالعه کنید. پیش مطالعه درس در شما آمادگی ایجاد می کند و باعث می شود درس را خوب متوجه شوید.

3- در کلاسهای فیزیک فقط حضور فیزیک نداشته باشید. وقتی در کلاس حاضر هستید با تمرکز کامل گوش دهید و از مطالب ارائه شده استفاده نمائید.

4- در کلاس فیزیک جزوه بنویسید. نوشتن جزوه باعث می شود با تمرکز بالاتری به مطالب گوش دهید و بعدا یک منبع خوب برای مطالعه داشته باشید.

5- در جزوه نوشتن در کلاس فیزیک خیلی حساسیت به خرج ندهید. لازم نیست همه ی مطالب را بنویسید. مهمترین مطالب را بنویسید و همزمان گوش دهید.

با توجه به انعطافی که کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و سایر دروس در انتخاب مدرس، انتخاب محل و زمان برگزاری کلاس، انتخاب سطح کلاس و مطالبی که ارائه می شود و ..... دارد، این کلاسها به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه می تواند بسیار مفیدتر باشد و بازدهی بالاتری داشته باشد.

منبع: ایران مدرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی