ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

راهکارهای اساسی برای موفقیت در یادگیری و قبولی در امتحان ریاضی و فیزیک در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. حین آموزش و یادگیری فیزیک به موارد زیر توجه کنید:
1- در کلاس درس و حین تدریس فیزیک توسط معلم فیزیک و یا دبیر فیزیک خود به دقت به مسائل مطرح شده دقت کنید.
2- برای یادگیری درس فیزیک حتما درک درست از مسائل و حل تمرینات کافی لازم است. در صورت نیاز از خدمات تدریس خصوصی فیزیک بهره بگیرید.
3- خواندن و فراگرفتن فیزیک را به شب امتحان واگذار نکنید. برای یک برنامه ریزی صحیح با مدرس خصوصی فیزیک خود و یا معلم فیزیک مشورت کنید.

مطالعه کنید: چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و موفق باشیم؟

در کلاس تدریس فیزیک (چه در خود مدرسه و چه در کلاسهای خصوصی فیزیک) باید به دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. دبیر فیزیک و یا معلم خصوصی فیزیک شما مطالبی را که ارائه میکند حاصل سالها تجربه است و شما اگر بخواهید همان مطالب را خودتان یاد بگیرید زمان بیشتری از شما می برد. البته مدرس خصوصی فیزیک داشتن برای همه لازم نیست و اگر شما در درس فیزیک مشکلی دارید و در کلاس مدرسه یا دانشگاه نمی توانید آن را یاد بگیرید در آن صورت داشتن یک مدرس خصوصی فیزیک در منزل می تواند گزینه خوبی باشد.
اگر در مقطع اول دبیرستان مشغول به تحصیل هستید و در کلاسهای تدریس فیزیک 1 مشارکت می کنید، حساسیت کار کمی هم بالاتر می رود. اگر در این مقطع فیزیک را خوب یاد بگیرید پایه را محکم گذاشته اید و کلا به درس فیزیک علاقه مند می گردید. درس فیزیک درسی است که به یک ذهن آماده و استراحت کرده نیاز دارد. پس بهتر است فیزیک را در ساعاتی از روز مطالعه کنید که سرحالتر هستید. اگر مطالعه در صبح را دوست دارید، دروسی مانند فیزیک، ریاضی و شیمی را در آن ساعت مطالع نمائید. دروس عمومی را برای وقتی هایی بذارید که خیلی سرحال نیستید.
اگر برای درس فیزیک معلم خصوصی دارید، کلاسهای تدریس فیزیک را هم برای وقتهایی هماهنگ کنید که از لحاظ ذهنی آماده تر هستید. درس فیزیک ترکیبی از روابط ریاضی و استدلال و منطق درست برای حل مسائل است. بنابراین برای یادگیری آن بهترین زمانهای خودتان را در نظر بگیرید.

اگر به درس فیزیک علاقه دارید و می خواهید در آن نمره خوبی کسب کنید، روشهای زیر می توانید راهگشا باشد:
1- فهم و درک صحیح از مسائل فیزیک: برای آموزش صحیح درس فیزیک، کسب فهم و درک صحیح از مسائل فیزیک بسیار مهم است. علاوه بر تسلط بر روابط فیزیکی و فرمولها، مسائل را باید بفهمید و بین فیزیک مسئله و روابط بتوانید ارتباط برقرار کنید.
2- حل مثال و تمرین به اندازه کافی از درس فیزیک: همانند درس ریاضی، در درس فیزیک نیز حل مثال و تمرین کافی به تسلط شما بر درس بسیار کمک می کند.

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟
3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.
4- علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.

مطالعه کنید:عوامل مهم و موثر در یادگیری ریاضی و موفقیت در ریاضیات

5- اگر به هر دلیلی نتواستید در کلاسهای مدرسه شرکت کنید و یا با وجود شرکت در کلاسهای مدرسه باز در مبحث یا مباحثی از درسهای ریاضی و فیزیک اشکال داشتید، می توانید از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. درس فیزیک به نسبت ریاضی کمی مفهومی تر است. یعنی ممکن است در درس ریاضی شما فرمول و رابطه ای را استفاده کنید و معنی آن را خیلی خوب هم متوجه نشده و اشکالی هم پیش نیاید. ولی در درس فیزیک، همانطور که از اسم درس مشخص است، همه ی فرمولها و راوبط معنی فیزیک دارند. سعی کنید معنی روابط و اینکه در عالم واقعیت این روابط به چه معنی ای هستند را بفهمید. برای درس فیزیک هم حضور فعال در کلاسهای تدریس فیزیک و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی مهم است. دقت کنید که فیزیک را هم در طول ترم بخوانید و حتی اگر خواستید از کلاسهای خصوصی فیزیک هم استفاده کنید آنها را هم در طول ترم برگزار نمائید. در طول ترم مرتبا با یک برنامه ریزی عالی درس را بخوانید و مرور کنید. تمرین و مسئله حل نمائید و معنی روابط و فرمولهای فیزیک را برای خودتان تشریح کنید. مانند ریاضی، برای فیزیک هم حل تمرین و مسئله بسیار مهم است.
مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.
برای یادگیری نحوه حل سوال و مسئله در دروس ریاضی و فیزیک مسائل جدیدی را حل کنید. هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید مسلط تر خواهید شد. تمرین مادر یادگیری است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بهتر است و مسائل را بهتر حل می کند، از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین و مسئله بیشتری حل کرده است.

چگونه در کنکور درسهای ریاضی و فیزیک را خوب بزنیم؟

اگر به هر دلیلی نتوانستید در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه شرکت کنید، برای جبران می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا تدریس خصوصی فیزیک استفاده نمائید. البته اگر قرار است از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید، سعی کنید این کلاسها را در طول ترم برگزار نموده و برگزاری آنها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. کلاسهای تدریس خصوصی هم اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آن حل تمرین و مسئله و مثال و همچنین مرور را هم داشته باشید، به موفقیت تحصیلی شما کمک زیادی می کند. همانطور که می دانید دروس ریاضی و فیزیک را از طریق حل تمرین و مسئله به خوبی می توان یاد گرفت. بنابراین حتی اگر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک استفاده کردید، حل تمرین و مسئله را فراموش نکنید.

برای دانلود جزوه و سوالات امتحانی ریاضی نیز بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

ریاضی

در نظر گرفتن مرورهای منظم برای حضور ذهن داشتن در جلسه کنکور : در بسیاری از اوقات ممکن است شما درسی را خوانده باشید ولی در جلسه کنکور هر چقدر فکر می کنید یادتان نمی آید. دلیل این امر کم مرور کردن است. مطالبی را در جلسه کنکور می توانید استفاده کنید که کاملا برای آنها حضور ذهن داشته باشید. پس مرور را از یاد نبرید.
تست زنی به اندازه کافی و کارکردن تست های استاندارد فیزیک برای تسلط بر مباحث خوانده شده: در نهایت در جلسه کنکور شما باید بتوانید خوب تست بزنید. پس از مطالعه عمیق و مفهومی، حل مسئله و مرور حتما خوب تست بزنید. برای دانلود تست های رایگان فیزیک کنکور بر روی عبارت تست کنکور فیزیک کلیک کنید.

برای یادگیری بهتر درس فیزیک سعی کنید در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت کنید و غیبت نکنید. اگر فیزیک را در طول ترم بخوانید و در کلاسها را غیبت نکنید و همچنین خواندن درس فیزیک را به ایام امتحانات موکول ننمائید، علاوه بر موفقیت در امتحان فیزیک حتی 20 هم می توانید بگیرید. فیزیک یک درس مفهومی است و برای موفقیت در امتحان فیزیک و کنکور فیزیک، این درس را باید به صورت پایه ای بخوانید و معنی فیزیکی روابط ارائه شده را خوب بفهمید. قشنگی درس فیزیک به این است که تمامی روابط و فرمولهای ارائه شده در آن معنی فیزیکی دارد. می توانید فرمولها را برای خودتان توضیح دهید و معنی آنها را بفهمید. اگر به این شکل با درس فیزیک برخورد کنید، هم درس را خوب می فهمید و هم در امتحان و کنکور موفق خواهید بود. بنابرانی فقط فرمول حفظ نکنید. بلکه فرمولها را متوجه شوید. در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک هم مدرس فیزیک معمولا به صورت مفهومی درس را توضیح می دهد. مگر اینکه امتحان خیلی نزدیک باشد و نتوانید خیلی وقت بذارید. اگر از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک استفاده می کنید، تلاش کنید این کلاسها را در طول ترم برگزار نموده و خیلی به ایام امتحانات نزدیک نشوید. البته در ایام امتحانات هم می توان برای رفع اشکال از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کرد ولی اگر اصلا درس را نخوانده اید هر چه سریعتر شروع کنید.

درس فیزیک با درس ریاضی و شیمی و سایر دروس متفاوت است. بعضی از درسها فقط فرمولی هستند. درس فیزیک درک کردنی و فهمیدنی است. درس را خوب بفهمید.

حین حل تمرینات و مسائل، آنها را برای خودتان تشریح و تجزیه و تحلیل کنید. راه حلهای مختلف حل مسائل را یاد بگیرید و خوب بفهمید. درس را عمقی بخوانید.
در ایام امتحانات نمونه سوالات امتحانی برای یادگیری بهتر درس و آشنایی با نحوه مطرح شدن سوالات حل کنید. نمونه سوالات امتحانی حل کنید تا اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنید.
با دوستانتان که در درس فیزیک قوی هستند به صورت گروهی روی مسائل کار کنید. ببینید که آنها چگونه با مسائل برخورد می کنند و از چه روابط استفاده می نمایند.
از ابتدای ترم مطالعه درس فیزیک و دروس مهم دیگر مانند ریاضی را شروع کنید. این نوع درسها در ایام امتحانات اگر قبلا خوانده نشده باشند دردسر ساز خواهند بود.
هر مسئله یا تمرینی را که حل می کنید سعی کنید به صورت واقعی هم آن را درک نمائید. روی مسائل فکر کنید و فقط فرمولی و سطحی با قضیه برخورد نکنید.
حین حل تمرین و مسئله و یا حین مطالعه و مرور در دفترچه کوچکی نکات مهم را یادداشت کنید. این دفترچه کوچک در ایام امتحانات بسیار مفید خواهد بود. - مطالعه کنید:
راهکارهای رفع اشکال درس فیزیک
با برنامه ریزی پیش بروید. تمام انسانهای موفق در زندگی برنامه ریزی دارند. برای خواندن فیزیک و سایر دروس برنامه روزانه و هفتگی داشته باشید.

برای یادگیری درس فیزیک تمرین و مسئله زیاد حل کنید. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. اگر می خواهید درس فیزیک را بسیار خوب یاد بگیرید علاوه بر اینکه در کلاسها به صورت مرتب شرکت می کنید و کتاب درسی را خوب مطالعه می کنید، باید تلاش کنید به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. در واقع وقتی تلاش می کنید از مطالبی که یاد گرفته اید برای حل تمرینات استفاده کنید مشخص می شود چقدر خوب درس را یاد گرفته اید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید بهتر درس را یاد می گیرید.
در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک استفاده کنید. در بسیار از موارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای یادگیری بهتر این درس و رفع اشکال می تواند کاملا موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که در زمینه اموزش خصوصی فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید. سوالاتی که در کلاسهای اصلی خودتان نتوانسته اید بپرسید را می توانید از مدرس خصوصی خودتان سوال کنید و به صورت کامل رفع اشکال نمائید.




مقالات اموزشی مرتبط با موفقیت در فیزیک را مطالعه کنید. در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه نحوه آموزش موفق درس فیزیک، چگونگی یادگیری بهتر فیزیک، راهکارهای گرفتن نمره خوب در این درس و یا کسب درصد بالا در کنکور و .... ارائه شده است. به عنوان مثال مطالعه مقاله بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر) یا موفقیت در آموزش و یادگیری فیزیک در این زمینه می تواند کاملا موثر و مفید باشد. برای مشاهده لیست کامل مقالات مرتبط با آموزش صحیح درس فیزیک بر روی این لینک کلیک نمائید.
از سوالات امتحانی و جزوات آموزشی موجود در این سایت استفاده کنید. علاوه بر ارائه خدمات تدریس خصوصی فیزیک و ارائه مقالات آموزشی در زمینه موفقیت در یادگیری فیزیک و موفقیت و قبولی در امتحان فیزیک و .... در وب سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، سوالات امتحانی، تست کنکور و .... برای یادگیری بهتر درس فیزیک ارائه شده است. برای دانلود رایگان این موارد بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال فیزیک و برای دانلود رایگان تست کنکور فیزیک بر روی عبارت تست کنکور فیزیک کلیک نمائید.

اگر خواستید از کتاب کمک آموزشی استفاده نمائید، کتاب کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. در طول ترم درس بخوانید ولی در ایام امتحانات هم خواندن فیزیک را ادامه دهید و جمع بندی کنید و رفع اشکال نمائید. در این ایام که به مدرس اصلی خودتان دسترسی ندارید در کنار داشتن یک مدرس خصوصی فیزیک خوب می تواند کاملا موثر باشد. راه حلهای مختلف مسائل را یاد بگیرید و درک کنید. بعضا با دوستان و همکلاسی هایتان به صورت گروهی درس بخوانید و از افراد موفق در درس فیزیک مشورت بگیرید.

موفقیت در آموزش و یادگیری فیزیک و تدریس موفق فیزیک + جزوه و تست

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی