ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش در رابطه با موفقیت در درس و تحصیل و نمره خوب امتحانات با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی و ... توضیحاتی ارائه می گردد. کلاسهای تدریس خصوصی معمولا به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه بازدهی بالاتری دارد. شاید در بسیاری از اوقات چون برای دانش آموزان و دانشجویان آخرین گزینه است و چون می دانند برای برگزاری این کلاسها هزینه پرداخت شده است، در آنها تعهد ایجاد می کند و باعث می شود خودشان هم درس بخوانند. دانش آموزان  دانشجویان در بسیاری از اوقات قربانی آموزش نادرست هم هستند. البته اینکه خود این افراد هم درس نمی خوانند و تنبلی می کنند هم دلیل دیگری است. ولی به هر حال در بسیاری از موارد معلم و مدرس در مدرسه و استاد در دانشگاه خوب تدریس نمی کند و یا در حالت دیگر تعداد بسیار زیاد دانش اموزان و دانشجویان در کلاس باعث می شود بازدهی کلاسها کم شود. کلاسهای تدریس خصوصی شرایط کاملامتفاوتی با کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه دارد. در کلاسهای خصوصی فقط مدرس و استاد و شاگرد حضور دارد. در این کلاسها دیگر بهانه ای برای گوش ندادن درس قابل قبول نیست. مدرس خصوصی به صورت کامل بر کلاس احاطه دارد و فقط با یک نفر به عنوان شاگرد سر و کار دارد و با در اختیار داشتن زمان کافی می تواند هر سوال و مشکلی را برطرف نماید. دانش آموزان و دانشجویان هم وقتی در کلاسهای خصوصی شرکت می کنند می دانند که باید درس بخوانند و می خواهند که یاد بگیرند. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هزینه دارد و دانش آموز و دانشجو علاوه بر اینکه زمان می گذارد و در کلاس شرکت می کند، هزینه کلاس را هم باید به مدرس پرداخت نماید (برای مشاهده قیمت و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی بر روی عبارت هزینه تدریس خصوصی کلیک کنید). بنابراین همین موارد ایجاد تعهد می کند و باعث می شود افرادی که در مدرسه درس نمی خوانند و گوش نمی دهند در کلاسهای خصوصی خوب به تدریس گوش می دهند. البته کلاسهای خصوصی وقتی برای موفقیت در تحصیل موثر است که استفاده از این کلاسها خیلی دیر نشده باشد. بسیاری از افراد چند روز مانده به فکر شرکت در کلاسهای خصوصی می افتند که ممکن است فایده نداشته باشد. استفاده از کلاسهای خصوصی برای رفع اشکال و جمع بندی درس در ایام امتحانات هم می تواند مفید باشد.

در کلاسهای گروهی مدرس و استاد با تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان سر و کار دارد. در این کلاسها اگر یکی از دانش آموزان یا دانشجویان در بخشهایی از درس اشکال داشته باشد ممکن است حتی فرصت برای سوال پرسیدن هم نداشته باشد. در کلاسهای گروهی نمی توان سوالاتی از مقاطع قبلی پرسید. به عنوان مثال در درس ریاضی بسیاری از اشکالات دانش آموزان و دانشجویان به این دلیل است که در مقاطع قبلی درس را خوب متوجه نشده اند. به عنوان مثال اضافه تر، در درس ریاضی تعریف مشتق با استفاده از حد انجام می گردد و حتی سوالاتی به صورت مستقیم از این بحث ممکن است مطرح گردد. حال اگر دانش آموزی بحث حد را خوب یاد نگرفته باشد، در یادگیری مشتق هم مشکل خواهد داشت و ممکن است در نهایت به حفظ کردن فرمولها روی بیاورد. یا بحث انتگرال گیری و مشتق گیری کاملا با هم مرتبط هستند و اگر مبحث مشتق به خوبی آموزش دیده نشود یادگیری بحث انتگرال هم با مشکل روبه رو خواهد شد. در کلاسهای گروهی ریاضی وقتی مدرس یا استاد در حال درس دادن انتگرال است ممکن است یکی از دانش آموزان و دانشجویان به این دلیل درس را متوجه نشود که در فرمولهای مشتق مشکل دارد. ولی در این کلاسها حین تدریس انتگرال نمی توان از مشتق سوال پرسید و مدرس شخصی که سوال پرسیده است را به مباحث قبلی و پایه های قبلی ارجاع می دهد. بقیه همکلاسی های این شخص هم ترجیح می دهند با این اوضاع دیگر سوالی نپرسند. البته مدرس یا استاد هم حق دارد و در زمان کوتاهی که در طول ترم در اختیار دارد باید سر فصلها را پوشش دهد. در کلاسهای تدریس خصوصی چون تعداد جلسات تدریس خصوصی را خود مدرس و شاگردش تعیین می کنند نگرانی از بابت تعداد جلسات وجود ندارد (البته اگر کلاسها به اندازه کافی زود شروع شده باشد). در ضمن اگر مثلا در بحث انتگرال دانش آموز یا دانشجو درس را متوجه نشود مدرس خصوصی با پرسیدن سوال خواهد فهمید  که اشکال مزبور به تدریس همین مبحث است و یا به پایه های قبلی بر می گردد. اگر اشکال به پایه های قبلی برگردد در همان جلسه اشکال را برطرف کرده و بعد دوباره سراغ بحث انتگرال خواهد رفت.
برای عملکرد بهتر در امتحانات به نسبت ترمهای قبل؛ علاوه بر اینکه در طول ترم باید درس بخوانید ممکن است لازم باشد در زمینه های دیگری هم تغییرات اساسی ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر قبلا تا جایی که می توانستید از غیبت های خودتان استفاده می کردید و در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه فقط به خاطر حضور غیاب شرکت می کردید، این ترم باید دیدگاه خودتان نسبت به کلاسها را تغییر دهید. حیف نیست وقت شما در کلاس به بطالت بگذرد و بعدا برای همان مطلبی که در کلاس ارائه شده است کلی وقت بگذارید تا بلکه آن را یاد بگیرید؟! برای آموزش و یادگیری بهتر دروس در مرحله اول باید خودتان علاقه نشان دهید. تصمیم بگیرید تا جایی که ممکن است در کلاسها غیبت نکیند. در ضمن، وقتی در کلاس حضر هستید از وقت خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. خوب گوش بدهید و جزوه بنویسید. نوشتن جزوه بسیار مهم است. نوشتن جزوه باعث می شود تمرکز بیشتری روی مطالب داشته باشید و درس را خوب یاد بگیرید. در ضمن، همین جزوه بعدا در ایام امتحانات بهترین منبع برای مطالعه خواهد بود. با انگیزه در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر شوید و در صورت لزوم برای یادگیری بهتر دروس از مدرسین تدریس خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه اموزش و تدریس خصوصی فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. اگر شما همان روندی که در ترمهای قبل برای درس خواندن و یادگیری دروس مختلف در پیش گرفته بودید را ادامه دهید به همان نتایجی می رسید که قبلا رسیده بودید. برای ایجاد تغییرات مثبت در نتایج، باید در ابتدای کار خودتان تغییر کنید. حتما بخوانید: راهکارهای عالی برای موفقیت در امتحانات و کسب نمرات عالی

همانطور که می دانید برای یادگیری بهتر دروس و موفقیت در امتحانات و کنکور روشها و راهکارهای مختلفی را می توان امتحان کرد. از بین روشهای مختلف یکی از بهترین راهکارهایی که وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی است. شما برای موفقیت در امتحان و کنکور می توانید به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید، بعد از کلاسها درس را مرور کنید، کتاب درسی را خوب بخوانید، در طول ترم با برنامه ریزی درس بخوانید و مطالعه دروس را به شب امتحان موکول نکنید، تمرین و مسئله حل کنید و در کل تمامی روشهای مفید را به کار ببندید. در کنار استفاده از این روشها روی کلاسهای تدریس خصوصی هم برای آموزش و یادگیری بهتر دروس می توانید حساب کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در سایت (ایران مدرس) ثبت نام کرده اند و در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی، تدریس زبان انگلیسی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و سایر دروس فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی و یا معلم خصوصی کلیک کنید. کلاسهای تدریس خصوصی برای یادگیری و آموزش بهتر دروس، آموزش پایه ای و عمقی و مفهومی دروس مختلف، یادگیری بهتر درسها در زمان کمتر، گرفتن نمرات خوب در امتحان و کسب درصدهای بالاتر در کنکور، جبران غیبت ها و عقب افتادگی ها  و یادگیری دروس در زمان کمتر، آموزش سریعتر زبانهای خارجی و .... می تواند مفید تر و موثر باشد. میزان موفقیت شما در درس و تحصیل به میزان زیادی به این بستگی دارد که کلاسهای مدرسه یا دانشگاه چقدر برای شما مفید است. میزان مفید بودن این کلاسها تا حدی به نحوه تدریس معلم و استاد شما بر می گردد ولی به میزان خیلی بیشتر هم به این بستگی دارد که خودتان در کلاسها چقدر با تمرکز و حواس جمع به مطالب گوش می دهید. حتما دقت کرده اید که دانش آموزان و دانشجویان زرنگ و موفق همیشه در ردیف های جلو می نشینند و افراد تنبل و بازیگوش کلاس به ردیف های آخر کلاس پناه می برند. برای موفقیت در امتحان در کلاس در ردیف جلو بشینید. اگر می خواهید مانند افراد موفق در تحصیل خیلی راحت از پس امتحانات بربیایید و به راحتی تمرینات و مثالها را حل کنید، باید تلاش کنید  زحمت بکشید. موفقیت در هیچ کاری بدون تلاش ممکن نیست. فکر نکنید که افرادی که در امتحانات عملکرد خوبی دارند و نمرات بهتری می گیرند از شما باهوش تر هستند. پشت این نمرات خوب و این تسلط بالا بر درسها تلاش و کوشش و پشتکار وجود دارد. بنابراین فکر اینکه بدون تلاش موفق شوید را از سرتان بدر کنید. می توانید روشهای مطالعه و یادگیری با بازدهی بالا را امتحان کنید ولی به هر حال تلاش و کوشش همواره لازم است.

همانطور که گفته شد کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات میان ترم و گرفتن نمره خوب امتحانات پایان ترم و قبولی در هر امتحان و آزمونی با نمره خوب مفید و موثر است. اگر می خواهید در امتحانات عملکرد خوبی داشته باشید استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را به عنوان یک گزینه خوب در نظر داشته باشید. البته باید به درستی از این کلاسها هم استفاده نمائید تا نتیجه مورد نظر را بگیرید. در مرحله اول به امید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. کلاسهای اصلی خودتان را از دست ندهید و غیبت نکنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر باشید و جزوه بنویسید. همین جزوه ای که در کلاسهای اصلی خودتان می نویسید هم در کلاسهای تدریس خصوصی و هم در ایام امتحانات بهترین منبع برای مطالعه است. پس کلاسهای تدریس خصوصی را در کنار کلاسهای اصلی خودتان و به عنوان کلاسهای تقویتی داشته باشید و نه کلاسهای جایگزین. اگر در درسی اشکالات زیادی دارید برای موفقیت در امتحان میان ترم یا پایان ترم ان درس باید زودتر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را شروع کنید. در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویان همه ی کارها و درس خواندن و شرکت در کلاسهای خصوصی و .... را به ایام امتحانات و ایام فرجه ها موکول می کنند. این کار درستی نیست. اگر درسی را خوب بلد هستید برای رفع اشکال برگزاری یکی دو جلسه کلاس خصوصی در ایام امتحانات کفایت می کند اما اگر در درسی ضعف دارید و اشکالات پایه ای زیادی دارید از همان اوایل و یا اواسط ترم شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی برای قبولی در امتحانات و گرفتن نمره خوب و ... وقتی موثر است که زمان کافی داشته باشید و بتوانید در کنار آن درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.
پس همانطور که گفته شد، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای قبولی و موفقیت در امتحانات مفید و موثر است ولی معجزه نمی کند. باید خودتان هم فعال باشید و نکاتی را در نظر بگیرید. نکته بعدی که برای استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت و قبولی در امتحانات مد نظر داشته باشید این است که به امید و یا به بهانه شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی کلاسهای اصلی خودتان را از دست ندهید و غیبت نکنید. کلاسهای خصوصی به عنوان یک امکان اضافی برای یادگیری بهتر دروس و رفع اشکال و پرسیدن سوالاتی که در کلاسهای خودتان وقت نمی شود بپرسید می تواند کاملا مفید باشد ولی این کلاسها نباید جایگزین کلاسهای اصلی خودتان شود. در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه می توانید پایه درس را آموزش بیینید و جزوه خوبی بنویسید. در کلاسهای اصلی خودتان 50 درصد مطلب را هم یاد بگیرید باز هم بسیار خوب است. در کلاسهای گروهی ممکن است روی مباحث ارائه شده بحث شود و همکلاسی های شما سوالاتی بپرسند که باعث شود درس بسیار بهتر برایتان جا بیافتد. بنابراین، در کلاسهای خودتان هم حاضر باشید و به تناسب نیاز هفته ای یکی دو جلسه کلاس تدریس خصوصی هم برگزار نمائید. لازم نیست برای تمام درسهای خودتان کلاس خصوصی برگزار نمائید. اگر در درسی خودتان قوی هستید می توانید در ایام امتحانات فقط یکی دو جلسه کلاس برای رفع اشکال ان برگزار نمائید. اگر مثلا برای درس زبان انگلیسی تعداد جلسات بیشتری لازم است هفته ای یک بار در طول ترم از کلاسهای خصوصی زبان استفاده نمائید. ممکن است برای بعضی از دروس هم هیچ کلاس خصوصی ای لازم نباشد.
- در کلاسهای تدریس خصوصی مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه با جدیت و تمرکز بالا به مطالب گوش دهید. کلاسهای تدریس خصوصی را مانند یک فرصت عالی برای یادگیری ببینید و سوالاتتان را بپرسید.
- به بهانه و یا امید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کلاسهای اصلی خودتان غیبت نکنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه کامل حاضر باشید و از جزوه کلاسی در کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.
- در ایام امتحانات هم شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را ادامه دهید. اگر در طول ترم درس را تمام کرده اید، در این ایام برای رفع اشکال، جمع بندی و حل سوال امتحانی کلاسهای خصوصی مفید است.
- برای گرفتن بهترین نتیجه از این کلاسها سعی کنید جلسات تدریس خصوصی را با مدرسین با تجربه و با سابقه برگزار نمائید. اگر از عملکرد مدرس خودتان راضی نبودید کلاسها را با مدرس دیگری بگیرید.
- در طول ترم برنامه ریزی داشته باشید و شرکت در کلاسهای خصوصی باید بخش از آن باشد. درس بخوانید، مرور کنید، تمرین و مسئله حل نمائید، در کلاسهای اصلی شرکت کنید و هر کاری که لازم است انجام دهید.

1- کلاسهای تدریس خصوصی را مانند یک فرصت عالی و خوب ببینید که می تواند برای پیشرفت تحصیلی شما مفید باشد و از آن نهایت استفاده را ببرید. هر سوال یا اشکالی را از مدرس تدریس خصوصی خودتان بپرسید.

2- برنامه ریزی داشته باشید. برای شرکت در کلاسها، مطالعه، حل تمرین و مسئله، مرور مطالب و حتی برای استراحت و تفریح برنامه ریزی داشته باشید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است.

3- لازم نیست برای تمام درسهای خودتان معلم خصوصی داشته باشید. درسهایی که خودتان خوب بلد هستید را در طول ترم بخوانید و در ایام امتحانات برای رفع اشکال یکی دو جلسه کلاس برگزار نمائید.

4- در کلاسهای تدریس خصوصی با تمرکز با مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. هر سوالی که برای شما پیش آمد را بپرسید. اشکالات باقی مانده از پایه های قبل را هم در کلاس می توانید برطرف کنید.

5- در زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی درس بخوانید. این کلاسها نمی تواند جایگزین درس خواندن شما باشد. شرکت در این کلاسها بسیار کمک کننده است ولی درس خواندن خودتان همواره لازم است.

6- به بهانه شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. در کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه هم به نوعی متفاوت می توانید مطالب را آموزش ببینید.

- در طول ترم در کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل حضور داشته باشید. با حضور کامل در کلاسهای درس در کمترین زمان درس را یاد می گیرید و از درس عقب نمی افتید. هر جلسه که در کلاسها غیبت کنید جبران آن جلسه خیلی سخت خواهد شد و وقت زیادی می گیرد.

-به خودتان نظم بدهید. نظم برای موفقیت در هر کاری بسیار مهم است. هر چه منظم تر باشید و برنامه منسجم تر و بهتری داشته باشید بهتر به درسهای مختلف می رسید. اگربعضا حال و حوصله درس خواندن نداشتید به این حال و حوصله اهمیت ندهید و با اراده ی قوی درس خواندن را ادامه دهید.
تدریس پژوهی
- برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. ممکن است ترمهای قبل هم سعی کرده باشید برنامه ریزی کنید ولی بعد از مدتی چون برنامه پیش نرفته است از انجام آن نا امید شده اید و آن را کنار گذاشته اید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی مفید تر است. برنامه خودتان را اصلاح کنید ولی کنار نگذارید.

- درسها را به صورت عمقی، پایه ای و مفهومی بخوانید. سعی کنید در دروس مختلف معنی و مفهوم فرمولها را یاد بگیرید و فقط این طور نباشد که بخواهید روابط را حفظ کنید. خودتان در جستجوی یاد گیری پایه ای باشید و هر سوالی که پیش آمد را بپرسید و اشکالات را برطرف نمائید.

- در جستجوی راهکارهای مختلف موفقیت در تحصیل باشید. برای مطالعه مقالات مرتبط با موفق شدن در درس و تحصیل بر روی عبارت موفقیت تحصیلی کلیک کنید. استفاده از جزوات آموزشی و نمونه سوالات اموزشی موجود در سایت (ایران مدرس) هم می تواند مفید باشد. کلیک کنید: دانلود رایگان جزوه و سوال

منبع: ایران مدرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی