ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

چگونه خوب درس بخوانیم و معدل بالا داشته باشیم؟ - داشتن هدف و انگیزه: شرط اول به منظور انجام هر کاری داشتن هدف و انگیزه است. دانش آموز باید در مرحله اول هدفهای خود را به صورت واضح و مکتوب مشخص نموده (مثلا این ترم قصد دارم معدلم بالای 18 شود) و دلایلی را که قصد دارد به هدف مزبور برسد (مثلا: چون می خواهم رتبه ام در کنکور دو رقمی بشود قصد دارم معدلم بالای 18 باشد) نیز مشخص نماید تا از انگیزه کافی برخوردار باشد. برنامه ریزی: داشتن برنامه ریزی صحیح لازمه انجام هر کار بزرگ یا کوچکی است. برنامه ریزی نکردن در واقع برنامه ریزی کردن برای شکست است. در رابطه با برنامه ریزی صحیح نکات زیادی وجود دارد که در این مختصر نمی گنجد فقط به عنوان دو نکته اساسی می توان گفت که برنامه ریزی برای هر شخص باید با توجه به عادتها و شرایط او توسط خودش انجام شود و ضمنا برنامه باید منعطف باشد و در صورتی که در آینده مشکلی پیش آمد که نتوانستیم برنامه را به آن شکلی که پیش بینی کرده بودیم انجام دهیم، برنامه را به راحتی بتوانیم اصلاح نماییم.

از راهکارهای زیر برای داشتن یک امتحان خوب و موفقیت آمیز استفاده کنید:

1- سر جلسه امتحان یک بار به طور کامل سوال های امتحان را بخوانید. عجله نکنید. اول همه ی سوالها را بخوانید و بعد سوالی را جواب دهید که برایتان مهم تر است و ارزش بیشتری دارد.

2- زمان مناسبی را برای هر یک از سوالها اختصاص دهید. زمان امتحان را به سوالهای موجود تقسیم کنید تا مشخص شود برای هر سوال چقدر زمان دارید.

3- صورت سوالها را به درستی بخوانید. فهمیدن سوال نصف حل آن است. سعی کنید مفهوم هر سوال را به درستی بفهمید تا هر آنچه از شما خواسته شده جواب دهید و اشتباه نکنید.
منبع: کتاب راهنمایی برای سازگاری با زندگی دانشجویی (دکتر ربابه نوری - حمید پیروی)
از جزوات آموزشی خلاصه که در اینترنت قرار دارد و همچنین نمونه سوالهای امتحانی سالهای قبل بهره بگیرید. برای دانلود جزوه و سوالات امتحانی به صورت رایگان بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحان کلیک کنید.

محاسبه معدل کتبی نهایی دانش آموزان سوم دبیرستان


در کلاسهای تدریس مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی شرکت کنید. اگر در بخشی از درس اشکال دارید، یک مدرس خصوصی خوب می تواند کمک زیادی به شما بکند. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ثبت نامی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت آموزش خصوصی کلیک کنید. کلاسهای مدرسه را هم به صورت کامل شرکت کنید. اگر جلسات تدریس خصوصی هم استفاده کردید، تمرین و حل مسئله و مرور و ... را کنار نگذارید.

اگر می خواهید با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی 20 بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- سعی کنید کلاسهای خصوصی را در طول ترم برگزار کنید و این کلاسهای را به ایام امتحانات موکول نکنید.

2- اگر فقط برای رفع اشکال کلاسهای تدریس خصوصی را لازم دارید در ایام امتحانات هم می توانید چند جلسه کلاس خصوصی داشته باشید.

3- برای 20 گرفتن و شاگرد اول شدن در کنار کلاسهای تدریس خصوصی یک برنامه ریزی عالی و پشتکار قوی لازم دارید.

4- بعد از کلاسهای مدرسه و دانشگاه و یا کلاسهای تدریس خصوصی درس را مرور نمائید.

5- خوبی کلاسهای خصوصی این است که تا شب قبل امتحان می توانید این جلسات را ادامه دهید.

تدریس خصوصی برای موفقیت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی، افزایش معدل، کسب رتبه خوب در کنکور، موفقیت در آزمونهای مختلف و ... دانش آموزان و دانشجویان متوسط و خوب هم می تواند موثر و مفید باشد. دانش آموز و دانشجویی که در دروس خودش به صورت متوسطی عمل کرده است، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می تواند عملکرد خودش را از خوب به عالی تغییر دهد و نمرات خودش را از حدود 15 و 16 به 20 ارتقا دهد. همانطور که می دانید، برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در کنکور باید عالی عمل کرد. با عملکرد متوسط نمی توان در کنکور رتبه بسیار خوبی کسب کرد. بنابراین، اگر دانش آموزی می خواهد در کنکور رتبه بسیار خوبی کسب کند، در این حالت نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. برای ارتقای معدل و کسب نمرات بسیار عالی هم استفاده از کلاسهای خصوصی می تواند بسیار مفید باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی می توان تمرینات بیشتری حل کرد و تمرینات سطح بالاتری به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه حل کرد. می توان اشکالاتی که باعث شده است دانشجو و دانش آموز در حد متوسط باقی بماند را تشخیص داده و آنها را برطرف نمود به گونه ای که نتیجه ای که گرفته می شود بسیار بهتر از قبل باشد. با توجه به مطالب گفته شده، برای موفقیت در تحصیل، ارتقای معدل، کسب نمرات خوب و عالی و موفقیت در کنکور و سایر انواع آزمونها، تدریس خصوصی را به عنوان یک راه حل خوب مد نظر داشته باشید.

کلاسهای تدریس خصوصی فقط مختص دانشجویان و دانش آموزان ضعیف نیست. هر چند که دانش اموزان و دانشجویانی که در دروس مختلف ضعف دارند می توانند با استفاده از جلسات تدریس خصوصی ضعفها و اشکالات خودشان را برطرف نمایند، ولی دانشجویان و دانش آموزان متوسط هم می توانند با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی به دانش آموزان و دانشجویان خوب و عالی تبدیل شوند. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در دروس و کسب نمرات بسیار خوب می تواند بسیار موثر باشد. دانش اموزان و دانشجویان با سطح درسی متوسط می توانند در کلاسهای تدریس خصوصی اشکالات خودشان را تشخیص داده و آنها را برطرف نمایند. کلاسهای تدریس خصوصی انعطاف بالایی دارد و برای هر سطح درسی و هر سطح تحصیلی می تواند موثر و مفید باشد.

اگر می خواهید در دروسی مانند ریاضی، فیزیک و ... 20 بگیرید، باز هم استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر است. مقاله چگونه در امتحانات نهایی نمره 20 بگیریم را در این زمینه مطالعه نمائید. برای موفقیت در کنکور، المپیاد و .... هم می توانید روی کلاسهای تدریس خصوصی حساب کنید. داشتن معدل بالا هم در دوران تحصیل خوب است و هم برای موفقیت در کنکور مهم می باشد. اگر می خواهید معدل بالایی داشته باشید باید دروس را به صورت پایه ای و مفهومی بلد باشید. باید کمی بیشتر از دیگران تلاش کنید و در طول ترم درس بخوانید. استفاده از کلاسهای خصوصی برای ارتقا ی معدل هم خوب است. کلاسهای تدریس خصوصی مزایای زیادی دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی چون زمان کافی برای تدریس و حل تمرین وجود دارد و کلاس جو راحت تری دارد یادگیری بسیار بهتر اتفاق می افتد. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان که در آستانه ترک تحصیل بوده اند، با شرکت در کلاسهای خصوصی به درس و تحصیل باز گشته اند و در زمره افراد موفق در تحصیل قرار گرفته اند. در بسیاری از موارد دانش آموز یا دانشجویی که از بهره هوشی بالایی هم برخوردار است، به دلیل قرار گرفتن در معرض آموزشهای نادرست و محیط آموزشی نامناسب و یا به دلیل تنبلی خودش در مقطعی از زمان و یا به دلیل مشکلات خانوادگی از درس و تحصیل عقب می افتد. با استفاده از کلاسهای خصوصی چنین افرادی می توانند به درس و تحصیل برگردند و خیلی هم موفق باشند. در حالت دیگر بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی که می توانند جزو نفرات برتر کلاس باشند، به دلیل داشتن اشکالات پایه ای در بعضی از مباحث نمی توانند نمرات خوبی که شایستگی آن را دارند بگیرند و در حد متوسط باقی می مانند. با شرکت در کلاسهای خصوصی این اشکالات پایه ای هم می تواند تشخیص داده شده و برطرف گردد. کلاسهای خصوصی برای موفقیت در تحصیل و ارتقای معدل می تواند کاملا مفید و موثر باشد.

ممکن است خودتان بدانید کجای این درسها اشکال دارید و یا ندانید. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید دروس را به صورت عمقی تر و مفهومی تر بخوانید. در کلاسهای تدریس خصوصی چنین اشکالاتی که ممکن است حتی خودتان ندانید مربوط به درس همین ترم است و یا از ضعف پایه های قبل و ترمهای قبل ناشی می شود را برطرف نمائید. حین تدریس، مدرس خصوصی از شما سوال می پرسد و به شما تمرین می دهد. اگر نتوانید سوالات را پاسخ دهید و یا از پس تمرینات نتوانید برآئید خوب معلوم است یک جای کار اشکال دارد. این اشکال توسط مدرسین خصوصی با تجربه به راحتی قابل تشخیص است. با تشخیص اشکالاتی که در دروس مختلف دارید و برطرف کردن آنها از طریق خواندن عمقی تر درس و یا از طریق حل تمرین و مسئله بیشتر می توانید معدل خودتان را ارتقا ببخشید. البته در کنار کلاسهای تدریس خصوصی حتما تلاش و کوشش خودتان هم لازم است.

کلاسهای تدریس خصوصی فقط برای موارد ذکر شده در بالا نیست. برای آموزش موسیقی، پیانو، سه تار و تار، آموزش گیتار، آموزش هنر و خوشنویسی، آموزش انواع رشته های ورزشی و هنرهای رزمی، آموزش دروس تخصصی رشته های دانشگاهی، آمادگی برای المپیاد و آزمونهای بین المللی مانند آیلتس و تافل، آموزش فوتوشاپ، آفیس و ورد، آموزش اکسل و ..... و یا هر درس و رشته دیگری می توان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرد. کلاسهای تدریس خصوصی فقط برای دانش آموزان و دانشجویان ضعیف نیست. هر شخصی برای یادگیری بهتر و آموزش در زمان کمتر می تواند از کلاسهای خصوصی استفاده کند.
معدل دیپلم
ممکن است شما در دروس مختلف اشکالات پایه ای داشته باشید ... شاید در ترمهای گذشته و سالهای قبل دروس را به صورت پایه ای و مفهومی نخوانده اید ... ممکن است معلم و یا استاد یک درس یا تعدادی از دروس شما در ترمهای قبل خوب تدریس نکرده باشد و شما درسها را خوب یاد نگرفته باشید .... شاید به علت مشکلات مالی، خانوادگی و یا به هر دلیل دیگری در ترمهای قبل در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه غایب بوده اید و نتوانسته اید آن طور که شاید و باید درسها را خوب آموزش ببینید .... در هر صورت، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی و آموزش در منزل می توانید هر ضعف یا اشکالی که وجود دارد را جبران نموده و برطرف کنید. کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و آموزش بهتر دروس کاملا موثر و پربازده است. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس و معلم خصوصی شما حین ارائه درس از شما سوالاتی خواهد پرسید و تشخیص خواهد داد که در کدام مباحث اشکالات پایه ای دارید. خوبی کلاسهای تدریس خصوصی این است که شما بدون هیچ ترس و بدون هیچ محدودیتی می توانید سوالات خودتان را بپرسید و اگر در درسی که در حال یادگیری هستید اشکالات پایه ای دارید، اشکالات خودتان را به صورت کامل برطرف نمائید. کلاسهای تدریس خصوصی کاملا قابل تنظیم است. شما می توانید مباحثی که در این کلاسها ارائه می شود را بسته به وضعیت تحصیلی و میزان بلد بودن خودتان انتخاب کنید و به گونه ای کلاسها را پیش ببرید که به صورت 100 درصدی برای شما مفید باشد.

همانطور که می دانید در بسیاری از موارد داشتن معدل بالا مهم و ضروری است. به عنوان مثال اگر در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل هستید، با خوب درس خواندن و استفاده از کلاسهای مدرسه و جلسات تدریس خصوصی و یادگیری بهتر دروس مزایای زیادی نصیب شما خواهد شد. از طرفی در امتحانات با نمره خوب قبول خواهید شد و دروس را مفهومی و عمقی یاد خواهید گرفت. از طرف دیگر معدل شما افزایش پیدا می کند و چون معدل در کنکور موثر است این افزایش معدل روی بهتر شدن رتبه کنکور شما هم موثر خواهد بود. نکته دیگر اینکه وقتی خوب درس می خوانید و معدل خودتان را ارتقا می دهید، چون درسها را خوب یاد گرفته اید، در کنکور هم بهتر می توانید به تست ها پاسخ دهید و در نتیجه این فایده را هم بدست خواهید اورد. بنابراین با یک تیر چند نشان را خواید زد. وقتی هدفی را برای خودتان تعیین می کنید و سعی می کنید مثلا معدل شما بالای 18 باشد، در مسیر رسیدن به این هدف مزایای بیشتری هم نصیب شما خواهد شد. در مقطع دانشگاه هم داشتن معدل بالا لازم و در بسیاری از موارد ضروری است. بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و یا برای استخدام در شرکتهای دولتی و خصوصی داشتن معدل بالا یک مزیت به شمار می رود. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، گرفتن بورس از دانشگاهها و ... هم حداقل معدل مشخصی را باید کسب کنید. با توجه به مطالب ارائه شده، واضح است که برای موفقیت در تحصیل اینکه معدل بالایی داشته باشید مهم و لازم است. برای اهداف شغلی هم خوب است که معدل خودتان را ارتقا بدهید. اگر تا به امروز معدل شما خیلی بالا نبوده است با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید تحولی در نحوه درس خواندن خودتان و نمراتی که می گیرید ایجاد کنید (مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی). البته باز هم تاکید می شود قبل از هر کاری باید خودتان بخواهید که تغییرات مثبت ایجاد شود و برای خودتان هدف واضحی تعیین کنید. به عنوان مثال اگر در ترمهای قبل معدل شما معمولا حدود 14 بوده است، تصمیم بگیرید این ترم معدل شما بالای 16 شود. برنامه ریزی کنید و درس بخوانید. از کلاسهای تدریس خصوصی هم برای رسیدن به این هدف خودتان استفاده کنید.

میزان موفقیت شما در امتحانات به نحوه عملکرد شما در طول ترم در کلاسها و درسهای مختلف بستگی دارد. این تفکر که اگر می خواهید در امتحانات نمرات خوبی بگیرید باید در ایام امتحانات عملکرد خوبی داشته باشید و بسیار زیاد درس بخوانید درست نیست. برای گرفتن نمرات خوب البته در ایام امتحانات هم باید تلاش کنید ولی نتیجه ای که می گیرید بیشتر به این بستگی دارد که در طول ترم چقدر درس خوانده اید. پس به خودتان نظم بدهید و تلاش کنید در طول ترم با برنامه ریزی و پشتکار درس بخوانید.
میزان موفقیت شما در درس و تحصیل به میزان زیادی به این بستگی دارد که کلاسهای مدرسه یا دانشگاه چقدر برای شما مفید است. میزان مفید بودن این کلاسها تا حدی به نحوه تدریس معلم و استاد شما بر می گردد ولی به میزان خیلی بیشتر هم به این بستگی دارد که خودتان در کلاسها چقدر با تمرکز و حواس جمع به مطالب گوش می دهید. حتما دقت کرده اید که دانش آموزان و دانشجویان زرنگ و موفق همیشه در ردیف های جلو می نشینند و افراد تنبل و بازیگوش کلاس به ردیف های آخر کلاس پناه می برند. برای موفقیت در امتحان در کلاس در ردیف جلو بشینید.

برای موفقیت در امتحانات و گرفتن نمره خوب در امتحان باید در مرحله اول تصمیم بگیرید که در طول ترم با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید. در ادامه شرکت فعال و منظم در کلاسهای خصوصی را در نظر داشته باشید و با تلاش و پشتکار درسها را مطالعه نمائید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای نتیجه گرفتن بهتر در امتحانات و یادگیری بهتر دروس هم می تواند کاملا موثر باشد. اگر درسها را خوب بلد نیستید از همان اوایل یا اواسط ترم در کلاسهای خصوصی شرکت کنید. در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال می توان از این کلاسها استفاده کرد.

- برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی که برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارند در طول ترم برنامه ویژه داشته باشید و خواندن چنین درسهایی را به هیچ وجه به ایام امتحانات موکول ننمائید. این درسها برای یادگیری به زمان نیاز دارند.

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و موفق باشیم؟

- اگر می خواهید شاگرد اول شوید ولی به هر حال تا به حال در حد متوسط عمل کرده اید به تدریج به سمت هدف خودتان حرکت کنید. این ترم معدل خودتان را با توجه به هدفی که تعریف می کنید افزایش دهید و ترم بعد هم به همین ترتیب تا کم کم به هدف خودتان نزدیکتر و نزدیکتر شوید.

- در ایام امتحانات برای یادگیری بهتر و تسلط بیشتر بر دروس مختلف از نمونه سوالات امتحانی استفاده نمائید. با حل کردن سوالات امتحانی با شیوه مطرح شدن سوالات در امتحان بیشتر آشنا خواهید شد و نمره بالاتری خواهید گرفت.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت برای داشتن معدل بالا، موفقیت در تحصیل و شاگرد اول شدن در ابتدا باید تصمیم قاطعی بگیرید و برای خودتان هدف واضحی تعریف نمائید. در ادامه برای رسیدن به هدف خودتان راهکارهای مختلف را امتحان کنید. مطالعه مقاله
با استفاده از این 10 نکته معدل خودتان را افزایش دهید! هم در این زمینه مفید و موثر است.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)
  • ۹۶/۱۰/۰۵
  • محمد محمدی

افزایش معدل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی