ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و یادگیری ریاضی در زمان کم برای موفقیت در امتحان و کنکور ارائه می گردد.

در این بخش در رابطه با راه های یادگیری سریع ریاضی برای موفقیت در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد.  مقالات روش عجیب یادگیری ریاضی ، 64 روش یادگیری بهتر و همچنین مقاله نحوه آموزش سریع درس ریاضی می تواند در این زمینه مفید باشد و مطالعه آنها را به شما توصیه می کنیم.  برای یادگیری سریع درس ریاضی باید سعی کنید با تمرکز درس بخوانید. در بسیاری از اوقات ممکن است یکی دو ساعت کتاب جلوی شما باز باشد ولی چون تمرکز زیادی ندارید و حواس شما مرتب پرت می شود، در نهایت بازدهی بالایی برایتان نداشته باشد. بنابراین سعی کنید حین مطالعه درس حواستان جمع باشد. اگر می خواهید در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق باشید سعی کنید در کلاسهای ریاضی حاضر باشید. البته حضور فعالی داشته باشید و خوب گوش دهید. شاید به این موضوع فکر نکرده باشید ولی واقعا وقتی در کلاس خوب به درس گوش می دهید و جزوه می نویسید، بعدا وقتی درس را مطالعه می کنید سریع تر هم پیش خواهید رفت. اگر قبلا درس را در کلاس ریاضی یاد نگرفته باشید و مطالب را بلد نباشید وقتی خودتان می خواهید متن کتاب درسی را مطالعه کنید اشکالات زیادی خواهید داشت و خیلی جاها گیر می کنید و درس پیش نمی رود. در این حالت سرعت مطالعه شما خیلی پایین خواهد بود. در کلاسهای ریاضی مدرسین و اساتید با توجه به تسلطی که بر درس دارند و با توجه به سابقه کاری و تجربه ای که دارند در زمان کوتاهی درس را برای شما تشریح خواهند کرد و واقعا حیف است که در کلاس حضور نداشته باشید و مطالب را آموزش نبینید. به صورت کلی حضور در کلاس ریاضی باعث یادگیری بهتر و پیشرفت سریعتر شما در درس خواهد شد. اگر در بخشهای زیادی از درس اشکال دارید و هر مقدار مطالعه می کنید به نتیجه نمی رسید راهکار دیگری که برای یادگیری ریاضی با بازدهی بالا و در زمان کم وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی است. اگر کلاسهای خصوصی را با یک مدرس خوب و مسلط هماهنگ کنید، در زمان کمی مطالب را به خوبی آموزش خواهید دید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت مطالعه کتابهای کمک آموزشی و یا دیدن فیلم های آموزشی خیلی سریع تر می توانید درس ریاضی را یاد بگیرید.

در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.
افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحانات: با وجود داشتن مطالعه و حل تمرین مستمر و مداوم در طول ترم، افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحان و شاید استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی کمک کننده باشد.
برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. البته اینکه بخواهید بدون حضور در کلاسها و آموزش دیدن و یا بدون خواندن کتاب درسی مستقیم سراغ حل تمرین و مسئله بروید هم کار درستی نیست. شما باید بدانید متن درس در چه زمینه ای است و چه انتظاری از شما می رود و با مثالهای نمونه شنا شوید و بعد سراغ حل تمرین و مسئله بروید. مانند ورزشکاری که هر چه بیشتر وزنه می زند (البته به صورت اصولی) و هر چه بیشتر تمرین حل می کند قوی تر می شود و عضلات قوی تری خواهد داشت، برای درس ریاضی هم شما هر چه بیشتر تمرین حل کنید عضلات ذهن شما قوی تر شد و از پس مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد.

برای مشاهده ویدیوهای مرتبط با آموزش و یادگیری ریاضی بر روی عبارت آموزش ریاضی کلیک نمائید.


روش خواندن ریاضی برای امتحان چگونه است؟ اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید و زمان زیادی تا امتحان باقی نمانده است سعی کنید با برنامه ریزی و نظم از وقت خودتان بیشترین استفاده را داشته باشید. اگر در کلاس ریاضی در طول ترم جزوه یادداشت کرده اید این جزوه بهترین منبع برای مطالعه است. خصوصا در ایام نزدیک به امتحانات که وقت شما کم است و درسهای دیگری هم باید خوانده شود در این ایام جزوه حالت خلاصه تری دارد و به نسبت کتاب مطالعه آن راحت تر می باشد. اگر خودتان جزوه ننوشته اید از یکی از همکلاسی هایتان که مطمئن تر است و نمرات خوبی می گیرد جزوه را کپی کنید. کارهای جنبی را کنار بگذارید و جزوه را با دقت بخوانید. اگر خودتان از پس خواندن آن بر می آئید که چه بهتر در غیر اینصورت حتما از یک معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرید. در کلاسهای خصوصی ریاضی درس خیلی سریعتر پیش خواهد رفت و چون در ایام امتحانات زمان کمی دراید این بسیار مهم است. سعی کنید با یک مدرس خوب کلاسها را هماهنگ کنید تا وقت شما تلف نشود. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی در سایت ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید. اگر خودتان در درس ریاضی خیلی قوی نیستید و روش درست خواندن ریاضی را بلد نمی باشید از معلم و استاد خصوصی در این زمینه می توانید مشورت بگیرید. البته در کنار شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم باید درس بخوانید. اگر در طول ترم درس خوانده باشید که کارتان خیل راحت تر است. اما اگر کم خوانده اید باید سعی کنید به خودتان نظم بدهید و از وقت خودتان بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشید. در کلاسهای خصوصی هم از جزوه کلاسی استفاده کنید چرا که به نسبت کتاب ریاضی خلاصه تر است و در ضمن مهمترین مطالبی که مد نظر معلم یا استاد اصلی ریاضی شما است را هم دارد. - مطالعه کنید: روش های یادگیری ریاضی

فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد.
اگر در کلاسهای خصوصی ریاضی شرکت کردید مطالعه و حل تمرین خودتان را قطع نکنید. هیچ چیزی جای تلاش خود شما را نمی گیرد. ریاضی درس شب امتحانی نیست. این درس را باید در طول ترم خواند. هر چه می توانید تمرین حل کنید. با حل تمرین و مسئله ذهن شما مانند یک عضله قوی و قوی تر می شود.
اگر می خواهید امتحان ریاضی را خوب بدهید سعی کنید در طول ترم ریاضی را بخوانید. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و معدلتان بهتر و بهتر شود باید به صورت پیوسته و در طول ترم درس بخوانید. برای موفقیت در امتحان ریاضی و یا هر درس دیگری باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید. ریاضی را باید در کنار سایر دروس بخوانید. یعنی یک برنامه ریزی خوب برای خودتان در نظر بگیرید و در آن هم به درس ریاضی بها بدهید و هم برای سایر دروس وقت بذارید. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی هم می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید سوال بپرسید و مطالب را به خوبی یاد بگیرید. البته حتما باید خودتان هم درس را بخوانید و تمرین حل کنید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید و تمرینهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید. تمرینها را برای خودتان توضیح دهید و تشریح نمائید.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه حضور کامل داشته باشید و با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید. در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه خودتان را یادداشت کنید و همه ی نکات را بنویسید. جزوه ریاضی را در کلاسهای ریاضی به گونه ای بنویسید که خیلی هم درگیر آن نشوید. یعنی هم گوش دهید و هم بنویسید.
کلاسهای ریاضی را کامل شرکت کنید و فعال باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی قوی باشید و ریاضی را خوب و مفهومی یاد بگیرید، در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. مزیتی که کلاسهای ریاضی دارد این است که اولا مدرس و معلم شما مطالب را به صورت جمع بندی شده ارائه می کند و ثانیا روی مطالب ارائه شده بحث شده و مطلب را بهتر یاد می گیرید. دوستانتان ممکن است سوال بپرسند و همین سوال پرسیدنها و بحث روی مطالب باعث می شود درس را بهتر آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی هر سوالی که برای خودتان هم پیش آمد را می توانید بپرسید و درس را بهتر هم یاد بگیرید.  تدریس خصوصی ریاضی هفتم
در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.
ریاضی را به صورت پایه ای و عمقی بخوانید. اگر می خواهید تست های کنکور ریاضی را در کمترین زمان ممکن بزنید در ابتدای کار باید پایه را محکم بذارید. خیلی دنبال روشهای کنکوری و روشهای میان بر و ... نباشید. این روشها وقتی مفید خواهد بود که پایه ریاضی شما قوی باشد.
در طول ترم زمان کافی برای یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی وجود دارد و به راحتی می توانید روی مسائل و تمرینات ان تفکر و تعمق کنید. ریاضی واقعا درس شب امتحانی نیست. شاید با مطالعه ریاضی در ایام امتحانات بتوانید در این درس قبول شوید ولی اگر معیار بالایی برای خودتان در نظر گرفته اید  قصد دارید در درس ریاضی 20 بگیرید حتما باید در طول ترم این درس را بخوانید. با مطالعه درس ریاضی در طول ترم درس بهتر برای شما جا خواهد افتاد. می توانید با خیال راحت و بدون استرسی که در ایام امتحانات معمولا وجود دارد مباحث کلاسی را مرور کنید و تمرین و مسئله حل کنید.
با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید احتمال گرفتن نمره ی 20 در این درس مهم را برای خودتان افزایش دهید. در کنار کلاسهای خصوصی ریاضی، برای موفقیت در ریاضی شرکت در کلاسهای مدرسه، حضور فعال در کلاسها، مرور ریاضی بعد از شرکت در کلاسهای مدرسه و کلاسهای خصوصی، حل تمرین و مسئله، در اولویت قرار دادن کتاب درسی ریاضی و مطالعه ان و از همه مهمتر خواندن درس ریاضی در طول ترم با نظم و برنامه ریزی و..... می تواند مفید و موثر باشد. حل نمونه سوالات امتحان برای موفقیت در امتحان ریاضی می تواند مفید باشد.
اگر درس ریاضی را خوب بلد باشید در حل مسائل فیزیک هم مسلط تر عمل خواهید کرد. - مشاهده کنید: روش مطالعه ریاضی
اگر می خواهید در درس ریاضی نمره بسیار خوبی بگیرید و حتی 20 بگیرید در قدم اول باید عادت کنید در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید و در ضمن حضور شما در کلاس برای یادگیری درس مفید باشد. در کلاس ریاضی با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. به تمریناتی که حل می شود و مثالهایی که بررسی می گردد دقت کنید. در ردیف های جلو کلاس بنشینید و جزوه بنویسید. نوشتن جزوه در کلاس ریاضی دو فایده دارد: 1- در کلاس ذرس حواس شما جمع تر خواهد بود و 2- بعدا یک منبع بسیار خوب برای مطالعه و مرور درس در اختیار خواهید داشت. در کلاس ریاضی سوال بپرسید. اگر می خواهید واقعا در درس ریاضی 20 بگیرید نباید هیچ اشکالی برای شما باقی بماند. پس هر سوالی که دارید را بپرسید و سوالات را بی جواب نگذارید.
برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.

مشاهده کنید: صفحه ریاضی در ویکی پدیا


اگر برای درس ریاضی مدرس خصوصی ریاضی دارید و جلسات تدریس ریاضی در منزل را برگزار می کنید، بعد از چنین جلساتی هم مرور مطالب ارائه شده مهم و لازم است.

نکات مهم تمرینات و مسائلی را که حل می کنید در یک دفترچه یادداشت کرده و در ایام امتحانات مرور کنید.


در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.
مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید.

برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

  • ۹۶/۱۰/۰۶
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی