ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش در رابطه با استفاده مفید از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل مطالبی ارائه می گردد. برای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی به منظور موفقیت در تحصیل باید تلاش کنید کلاسهای خصوصی را با یک مدرس خوب هماهنگ نمائید، از این کلاسها در کنار کلاسهای اصلی خودتان استفاده کنید و نه به جای آن، کلاسها را زودتر شروع کنید و در ضمن هم خودتان درس بخوانید و هم تمرین و مسئله حل کنید. توجه کنید که یک مدرس خصوصی نمی تواند معجزه کند. شما باید خودتان هم با ایشان همکاری کنید و این کلاسها را جدی بگیرید. درست است که معلم خصوصی شما قرار نیست به شما نمره بدهد ولی به هر حال هر کاری را نباید برای نمره گرفتن انجام داد. وقتی تمرینی به شما داده می شود و یا قرار است بخشی از درس را بخوانید حتما آن را انجام دهید تا بتوانید در درس و تحصیل پیشرفت کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ثبت نامی در ایران مدرس (به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران) بر روی عبارت معلم تدریس خصوصی کلیک کنید.
- جلسات تدریس خصوصی جایگزین مطالعه، کلاس درس مدرسه و دانشگاه، حل تمرین و مسئله و ... نیست. جلسات تدریس خصوصی به عنوان کمک و پشتیبانی باید مورد استفاده قرار بگیرد.
- جلسات تدریس خصوصی را مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه جدی بگیرید. اگر معلم خصوصی شما تمریناتی را تعیین کرد آنها را حل کنید.
- اگر لازم است برای درسی از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید، هر چه زودتر شروع کنید. در ایام امتحانات خیلی سرتان شلوغ می شود و زمان کافی نخواهید داشت.

در حالتهای دیگر ممکن است فردی، دانشجویی و یا دانش آموزی در یک مبحث خاص اشکال پایه ای داشته باشد. در این حالت نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر است. به عنوان مثال، ممکن است دانشجویی حین پاس کردن درس ریاضی 1 عمومی دانشگاه در مبحث انتگرال اشکال پایه ای و اساسی داشته باشد و این مبحث انتگرال را از دبیرستان به خوبی یاد نگرفته باشد. در این حالت نیز استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس خصوصی موثر و مفید است. اگر دانش اموزی در حال مطالعه برای کنکور است نیز اگر در بحث خاصی اشکال دارد نیز می تواند از کلاسهای خصوصی استفاده کند. در حالت دیگر، در ایام امتحانات برای جمع بندی درسهایی که دانشجو یا دانش آموز در طول ترم خوانده است می توان از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی استفاده نمود و در این حالت نیز برگزاری چنین کلاسهایی می تواند موثر و مفید باشد.
کیفیت پایین تدریس مدرس و معلم در مدرسه و یا استاد در دانشگاه: گاها پیش می آید که معلم یا دبیر و استاد شما خوب تدریس نمی کند و با وجود اینکه شما به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حاضر می شوید، با این وجود مطلب را متوجه نمی شوید. در این حالت نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر است.
قصد ایجاد تحول در تحصیل و موفقیت تحصیلی: اگر در ترم حاضر قصد دارید معدل خودتان را افزایش دهید و در نحوه درس خواندن خودتان تحولی ایجاد کنید، در این حالت نیز یک مدرس خوب که پشتیبان شما باشد و در عین حال در پیشرفت تحصیلی و یاد گرفتن درس به شما کمک کند بسیار مفید و موثر خواهد بود. اگر ترمهای قبل نتیجه خوبی نگرفته اید، در ترم پیش رو برای موفقیت در تحصیل از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید.
سوال بپرسید. برای اینکه کلاسهای تدریس شما بازدهی خوبی داشته باشد باید با پرسیدن سوال و پرسش در کلاسهای خصوصی شناخت خوبی از شاگردانتان پیدا کنید. هر چه شاگردانتان را بهتر بشناسید و نقاط ضعف و قوت آنها را بهتر شناسایی کنید مطالب مفیدتری را هم به آنها ارائه خواهید کرد. ممکن است شما مطلبی را خیلی خوب بیان کنید ولی برای شاگرد یا شاگردانتان مفید نباشد. دلیل این امر این است که شاید مطلبی را که شما ارائه می کنید برای شاگردانتان لازم نباشد یا اصلا اشکال آنها نباشد. برای گرفتن بهترین بازدهی از تدریس خصوصی باید مطالبی که مورد نیاز شاگردانتان است را خوب تدریس کنید نه مطالبی را که خودتان فکر می کنید خوب است.
شما در انتخاب مدرس و معلم خصوصی خودتان کاملا آزاد هستید و در صورتیکه مدرس خصوصی خوب تدریس نکرد و نحوه تدریس ایشان را پسند نکردید می توانید مدرس دیگری را انتخاب کنید. در مرحله بعد تلاش کنید کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم و همزمان با کلاسهای مدرسه یا دانشگاه پیش ببرید. اگر می دانید که تعداد جلسات تدریس زیادی را نیاز دارید، از همان اوایل ترم شروع نمائید. موکول کردن کلاسهای خصوصی به ایام امتحانات هم ممکن است نتیجه گرفتن شما را با اشکال روبه رو کند و هم استرس شما بیشتر خواهد بود. بنابراین کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم برگزار نمائید. البته اگر خودتان درس را خوب بلد هستید و فقط برای حل تعداد محدودی تمرین و یا فقط برای رفع اشکال قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید، در این حالت می توانید در ایام فرجه ها و یا در ایام امتحانات از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید. مطلب دیگری که باید در نظر بگیرید این است که فکر نکنید تنها با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی مشکل حل شده و دیگر لازم نیست درس بخوانید. اتفاقا برعکس این موضوع درست است. در کنار کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. تنها با حضور در کلاسهای خصوصی نمی توانید نمرات خوبی کسب کنید.
توصیه: اگر قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید، برگزاری این کلاسهای را به پایان ترم موکول ننمائید. برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم بازدهی بالاتری دارد. می توانید همزمان و پابه پای کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را برگزار کنید. کلاسهای تدریس خصوصی را جدی بگیرید و با تمرکز و حواس جمع گوش دهید. در ضمن به بهانه کلاسهای خصوصی در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید. هر دوی اینها را در کنار هم داشته باشید تا نتیجه خوبی بگیرید. کلاسهای تدریس خصوصی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند مفید و موثر باشد. مطلب دیگر اینکه فکر نکنید که اگر در کلاسهای خصوصی شرکت کردید دیگر مطالعه و درس خواندن و حل تمرین و مسئله لازم نیست. بلکه هر کدام از این موارد جای خود را دارد. از کلاسهای تدریس خصوصی به عنوان کمک و کلاسهای تقویتی استفاده نمائید. با ترکیبی از شرکت در کلاسها و تلاش و پشتکار خودتان بهترین نتیجه را خواهید گرفت. باز هم توصیه می کنیم مطالعه و درس خواندن و برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم داشته باشید و این موارد را به شب امتحان موکول نکنید.
اگر می خواهید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده مفیدتری داشته باشید و معدل بالاتر و یا رتبه بهتری در کنکور کسب کنید، علاوه بر زمان برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی که در بالا به آن پرداخته شد، نحوه استفاده از جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی هم مهم است. در کلاسهای تدریس خصوصی باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و هر سوال و اشکالی که دارید بپرسید. در زمانهای بین کلاسها و جلسات تدریس خصوصی هم باید تمرین و مسئله حل کنید و درس را مرور نمائید. کلاسهای تدریس خصوصی اگر با تلاش و پشتکار شما همراه نباشد نتیجه ای نخواهد داشت. این کلاسها را جدی بگیرید و برای یادگیری بکوشید. اگر در زمانهای بین کلاسها درس را بخوانید سوالات و اشکالاتی که دارید مشخص شده و می توانید در کلاسهای خصوصی آنها را بپرسید. در غیر اینصورت، کلاسها به پایان می رسد و شما چیزی یادنخواهید گرفت. بنابراین هم باید در کلاسها شرکت کنید و هم خودتان درس بخوانید. کلاسهای تدریس خصوصی معجزه نمی کند. ولی اگر با تلاش و کوشش خودتان همراه باشد می تواند به موفقیت تحصیلی شما کمک کند.
در سایت ایران مدرس مقالات زیادی در زمینه پارامترهای موثر بر قیمت و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی ارائه شده است. مثلا مقاله اطلاعات کامل در زمینه قیمت و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی را مطالعه کنید. یا اگر می خواهید راهکارهای مختلف هماهنگ کردن کلاسهای خصوصی ارزان را بدانید، مقاله تدریس خصوصی ارزان، کلاس خصوصی با قیمت پایین را مطالعه کنید. البته، همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، کیفیت کلاس و نتیجه گرفتن خودتان را فدای قیمت نکنید و سعی کنید کلاسهای خصوصی را با مدرسینی برگزار نمائید که خوب تدریس می کنند هر چند که قیمت کلاس و جلسات خصوصی آنها کمی بالاتر باشد. برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی با قیمت مناسب تر موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
برای استفاده بهنیه از کلاسهای تدریس خصوصی باید در این کلاسها با تمرکز کامل شرکت کنید. کلاسهای تدریس خصوصی را مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه جدی بگیرید و هر تمرین و تکلیفی که مدرس خصوصی برای شما تعیین کرد را انجام دهید. کلاسهای تدریس خصوصی را جایگزین کلاسهای مدرسه یا دانشگاه نکنید و در کلاسهای تدریس خصوصی در کنار کلاسهای اصلی خودتان استفاده کنید. البته اگر به دلایل موجه در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت کردید می توانید از کلاسهای خصوصی برای جبران این غیبتها استفاده نمائید. کلاسهای تدریس خصوصی مخصوص دانشجویان و دانش اموزان ضعیف و سطح پایین نیست هر شخصی بسته به سطح تحصیلی خودش می تواند در این کلاسها شرکت کند و برای پیشرفت در تحصیل از کلاسهای خصوصی استفاده نماید.
آموزش و تدریس خصوصی زبان: زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و سایر زبانهای خارجی جزو پرمتقاضی ترین موارد برای کلاسهای تدریس خصوصی هستند. اگر می خواهید لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی زبان را مشاهده کنید، بر روی لینک تدریس خصوصی زبان کلیک نمائید. با شرکت در کلاسهای اموزش و تدریس خصوصی زبان می توانید مکالمه و گرامر زبان را در زمان کمتری آموزش ببینید و برای امتحان زبان، کنکور زبان، آزمونهای مهم مانند ایلتس و تافل و .... آماده تر شوید. کلاسهای تدریس خصوصی زبان به نسبت کلاسهای گروهی مدارس و دانشگاهها و کلاسهای اموزش زبان که در آموزشگاههای زبان برگزار می شود، بازدهی بالاتری دارد. خصوصا برای آموزش مکالمه زبان کلاسهای خصوصی بسیار موثر و زود بازده است.
عامل دیگری که بر تعداد جلسات تدریس خصوصی لازم برای موفقیت در امتحان موثر است میزان حضور شما در کلاسهای اصلی خودتان است. مسلما اگر در کلاسهای خودتان حاضر بوده باشید و جزوه یادداشت کرده باشید و در ضمن حضور شما حضور فعالی بوده باشد هم حداقل 60 یا 70 درصد مطالب را یاد گرفته اید و هم جزوه خوبی برای کلاسهای خصوصی دارید. در این حالت تعداد جلسات کمتری برای موفق شدن و قبولی در امتحان لازم است. پس تا جایی که می توانید در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید و به صورت فعال در این کلاسها حاضر باشید.
تعداد جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت و قبولی در امتحان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت کلی و به عنوان یک تخمین سرانگشتی می توان گفت، اگر درس را بلد نیستید حدود 10 تا 15 جلسه کلاس خصوصی برای یادگیری آن نیاز دارید. اگر در حد متوسط بلد هستید و خودتان بخشهایی را مطالعه کرده اید 5 تا 10 جلسه کلاس خصوصی می تواند کافی باشد و اگر خودتان درس را کامل خوانده اید و فقط قصد دارید در کلاسهای تدریس خصوصی رفع اشکال کنید 3 تا 5 جلسه کلاس کفایت می کند. البته این تعداد جلسات به عنوان یک تخمین اولیه است و ممکن است اگر شما بخواهید در این کلاسها تمرینات و مسائل بیشتر و یا نمونه سوال امتحانی حل کنید تعداد جلسات بیشتری لازم داشته باشید و یا در مواردی که خودتان درس را بهتر بلد هستید تعداد جلساتی که لازم است کمتر باشد. به هر حال سعی کنید در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و به این ترتیب هم تعداد جلسات کمتری لازم بوده و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و هم احتمال قبولی شما با نمره خوب افزایش می یابد.
منبع: ایران مدرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی