ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش در رابطه با درآمد بالای کار و شغل تدریس خصوصی مطالبی ارائه می گردد. کار تدریس خصوصی به عنوان یک شغل نیمه وقت یا تمام وقت مزایای زیادی دارد. درآمد مناسب و خوب به نسبت وقتی که گذاشته می شود: هر چند که برای تدریس خصوصی درآمد مشخصی را نمی توان در نظر گرفت و هر مدرسی به نسبت توانایی، فن بیان و سابقه ای که دارد مبلغی را مطالبه می نماید، ولی در کل می توان گفت که درآمد تدریس خصوصی در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر بالاتر است. قابلیت انجام در کنار کارها و مشاغل دیگر: در صورتی که کارمند اداره ای یا شرکتی هستید و یا در جای دیگری مشغول به کارید می توانید به تدریس خصوصی به عنوان یک کار پاره وقت و شغل دوم فکر کنید. حتما بخوانید: چگونگی کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی

اگر خوب تدریس کنید، درآمد شما از تدریس ترم به ترم افزایش می یابد. تدریس خصوصی به نسبت کار در شرکت های خصوصی و کارهای کارمندی درآمد بسیار بهتری دارد. در بسیاری از اوقات در یک ماه به اندازه چند ماه کار کارمندی از تدریس می توانید درآمد کسب کنید. برای جذب شاگرد شما می توانید با آموزشگاهها در ارتباط باشید و یا اینکه خودتان به صورت مستقل آگهی ثبت کنید و شاگرد جذب نمائید. حالت دوم جذب شاگرد مزیتی که دارد این است که شما کل مبلغی را که برای جلسات تدریس و تدریس خصوصی دریافت می کنید برای خودتان بر می دارید و در عوض مبلغ مناسبی را برای ثبت آگهی پرداخت می کنید. در حالتی که آموزشگاههای تدریس خصوصی شاگرد را به شما معرفی کنند، هر جلسه باید 30 تا 50 درصد از حق التدریس را به آموزشگاه پرداخت نمائید.

راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی با ظاهر خوبی حاضر شوید و تا جایی که می توانید کیفیت جلسات تدریس خودتان را بالا نگه دارید. مطلب دیگری که باید در شروع و آغاز کار تدریس باید در نظر بگیرید این است که سعی کنید مطالبی که در جلسات خصوصی ارائه می دهید مطالبی باشد که مد نظر شاگرد شما است. یعنی خودتان به صورت پیش فرض مسیری را در پیش نگیرید و همان مسیر را ادامه ندهید. در همان جلسه اول که دارید بهترین تدریستان را ارائه می دهید حین تدریس سوالاتی بپرسید تا هم سطح علمی شاگردتان را متوجه شوید و هم بفهمید که آیا مطالبی که ارائه می کنید را فهمیده است یا نه. شاید شاگر شما ترجیح می دهد که شما مسئله حل کنید و شما کلا درس می دهید!  چگونه بالاترین درآمد را از تدریس خصوصی کسب کنیم و موفق باشیم؟
در ایام امتحانات که تقاضا برای تدریس خصوصی بیشتر است حتی درامدتان می تواند خیلی افزایش یابد. در سایر ایام سال هم می توانید از تدریس درآد داشته باشید ولی در ایام امتحانات درآمدخیلی خوبی خواهید داشت. تنها نکته ای که باید برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی در نظر بگیرید این است که سعی کنید کیفیت جلسات شما بالا باشد. اگر خوب درس ندهید همان جلسه اول کلاسها کنسل می شود. مثلا شاگرد شما بهانه ای می آورد و می گوید که دیگر نمی تواند کلاس داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید روی کار تدریس حساب کنید و از تدریس درامد ثابتی داشته باشید سعی کنید خوب درس بدهید و به شاگردانتان کمک کنید که به نتیجه مورد نظرشان برسند.
با تسلط کافی بر درس در جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید: همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شد، سعی کنید قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را برای ارائه درس در خودتان ایجاد کنید. حتی اگر درس را چندین بار ارائه کرده اید یک مرور ساده می تواند به تسلط بهتر شما بر درس کمک زیادی بکند. در جلسات تدریس خصوصی در صورت امکان جزوه خود دانشجو یا دانش آموز را بگیرید و قبل از شروع جلسه بعدی تدریس نگاهی به آن بیاندازید. می توانید مسائل و تمرینات جدیدی آماده کنید و با مرور درس سرعت ارائه آن در جلسات تدریس خصوصی را هم افزایش دهید.
اینکه آیا کار تدریس خصوصی بازارکار خوبی دارد و می توانید روی آن به عنوان یک شغل پاره وقت و یا حتی تمام وقت حساب کنید به خودتان بستگی دارد و به کارهایی که انجام می دهید. درامدی که هر کدام از مدرسین تدریس خصوصی بدست می آورند به عوامل زیادی بستگی دارد. در مرحله اول ذهنیتی که خودتان دارید مهم است. شاید شما هم در مورد قانون باورها شنیده باشید. اگر شما سقف مشخصی برای درآمد خودتان در ذهن دارید در نهایت به همان سقف درآمد خواهید رسید. اگر باور دارید که درامد 3 میلیون تومان در ماه رویایی است و این سقف را برای خودتان در نظر گرفته اید، در نهایت پس از تلاش و کوشش زیاد به همین رقم خواهید رسید. کار خوبی که می توانید انجام دهید این است که همین مبلغی که الان در ذهن دارید و حدس می زنید برای شما قابل دستیابی است را فعلا به عنوان هدف خودتان در نظر بگیرید و بعد که به آن رسیدید هدف خودتان را بالاتر ببرید. پس همانطور که گفته شد، در مرحله اول میزان درامد شما از تدریس خصوصی و یا هر کار دیگری به ذهنیت شما بستگی دارد. فکر می کنید چقدر می توانید از کار تدریس درآمد بدست آورید. برای این ترم و یا ترم بعد آن را بر روی کاغذ بیاورید (مثلا: درآمد این ترم من از تدریس خصوصی در مجموع 6 ماه 20 میلیون تومان است) و برای رسیدن به آن تلاش کنید. برای ترمهای بعد می توانید این رقم را افزایش دهید. مثلا 25 درصد میزان درآمد خودتان را افزایش دهید. توجه کنید میزان درامد شما از تدریس خصوصی و یا هر کار دیگری بیشتر به ذهنیت و درون شما بستگی دارد تا عوامل بیرونی.
آیا تدریس خصوصی بازارکار و درامد خوبی دارد مثبت است و اینکه شما چقدر از تدریس خصوصی درآمد بدست آورید به خود شما، روشهای مختلفی که برای جذب شاگرد امتحان می کنید، میزان تسلط شما بر دروس تدریسی، میزان تعهد شما به تدریس و به نتیجه رساندن شاگردانتان و در نهایت ذهنیت خودتان از سقف درآمد کار تدریس خصوصی بستگی دارد. برای جذب شاگرد فرصت ثبت آگهی تدریس خصوصی در بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران (ایران مدرس) را از دست ندهید.
رمز موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی داشتن شاگردهای موفق و راضی است. اگر می خواهید خودتان در کار تدریس موفق باشید کاری کنید که شاگردهایتان در درس و تحصیل موفق باشند. وقتی شما به کار تدریس و به نتیجه گرفتن شاگردهایتان احساس تعهد می کنید، این احساس تعهد در تمامی گفتار و کلمات شما خودش را نشان می دهد و شاگردهایتان و والدین آنها این را درک می کنند و به شما اعتماد خواهند کرد. دقت کنید که در همه ی روابط اعتماد حرف اول را می زند. اگر شاگردهای شما به شما اعتماد کنند دیگر حاضر نخواهند بود با مدرس دیگری کلاس داشته باشند. اگر شاگردهای شما موفق و راضی باشند، ترمهای بعد برای دروس دیگرشان هم با شما تماس خواهند گرفت و حتی فامیل، دوستان و آشنایانشان را هم به شما معرفی خواهند کرد. در کار تدریس خصوصی حفظ شاگرد اگر از جذب شاگردهای جدید مهمتر نباشد کم اهمیت تر نیست. در هر کاری وقتی شما درآمد خوبی خواهی داشت که مشتری های شما (که در کار تدریس خصوصی همان شاگردهای شما هستند) دوباره برای دریافت خدمات پیش شما برگردند. در کنار تلاش برای جذب شاگردهای بیشتر و گسترش فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی و امتحان کردن انواع روشهای جذب شاگرد، باید خیلی حواستان به شاگردهای فعلی هم باشد و رضایت انها را به صورت کامل کسب کنید.
نکات مهم برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: برای شروع و گسترش فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی در ادامه نکات مهمی گفته می شود. در قدم اول اگر به کار تدریس خصوصی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. اگر تدریس را دوست دارید و از آن لذت می برید در نهایت در ان موفق هم خواهید بود. ممکن است شخصی بیشتر از انکه به کارهای آموزشی و تدریس علاقه داشته باشد از فعالیت در زمینه کارهای پژوهشی بیشتر لذت ببرد و یا کارهای صنعتی را بیشتر دوست داشته باشد. ممکن است شخصی کلا با درس و دانشگاه میانه خوبی نداشته باشد و از سر اجبار و بیکاری بخواهد به سمت تدریس روی بیاورد. در این حالتها کار تدریس خصوصی برای شما مناسب نیست و بهتر است کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که دروسی را تدریس کنید که خودتان در دوران دانشجویی و دانش اموزی در آن دروس خوب بوده اید و یا اگر در حال حاضر دانشجو هستید در آن دروس عملکرد خوبی دارید. دروسی را تدریس کنید که بیشتر به آنها علاقه دارید. به عنوان مثال اگر از درس ریاضی به نسبت فیزیک و زبان انگلیسی و شیمی و .... بیشتر خوشتان می آید به جای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی فیزیک و یا تدریس خصوصی شیمی سعی کنید بیشتر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت کنید. به این ترتیب هم کار برای خودتان راحت تر خواهد بود و چون به درس علاقه دارید زودتر و بهتر بر آن مسلط خواهید شد و هم شاگردهای شما از تدریس شما لذت خواهند برد و کلاسها برای انها هم مفیدتر خواهد بود.
متمایز باشید و غیر قابل جایگزین: مطالب ارائه شده در بخشهای قبل کاملا مهم است. خوب است برای موفقیت در تدریس دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید که هم پرمتقاضی باشند و هم خودتان به آن دروس علاقه داشته باشید. بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و در ضمن با ارائه تدریس عالی و پشتیبانی و حمایت کامل از شاگردهایتان سعی کنید شاگردهایتان را حفظ نمائید. اما علاوه بر این موارد بحث دیگری که باید بسیار به آن توجه کنید و اگر آن را مد نظر قرار دهید شاید بتوان گفت جزو 10 درصد مدرسین برتر خواهید بود این است که سعی کنید با ایجاد تمایزهای مثبت کاری کنید که غیر قابل جایگزین شوید. به عنوان توضیح بیشتر، شما باید ویژگیهای بارز و خاص و مثبتی در خودتان ایجاد کنید به گونه ای که در کمتر مدرس تدریس خصوصی ای این ویژگیها را بتوان پیدا کرد و در نهایت این منجر شود به اینکه شاگردهای شما حتی فکر اینکه بخواهند با مدرس دیگری کلاسهای خودشان را هماهنگ کنند به ذهنشان خطور نکند. برای ایجاد چنین حالتی در مرحله اول خودتان باید به کار تدریس خصوصی و آموزش متعهد باشید. اینکه شما بخواهید تمایزهای مثبت ایجاد کنید نباید حالت تصنعی و غیر طبیعی داشته باشد. یعنی به صورت واقعی خودتان باید این را بخواهید. یعنی باید به کار تدریس و مهمتر از آن به نتیجه گرفتن شاگردهایتان عشق و علاقه داشته باشید. به عبارت دیگر اگر شاگردهای شما نتیجه نگرفتند خیالتان راحت نباشد.
هوای شاگردهای خودتان را داشته باشید. شاگردهای این ترم را خوب به نتیجه برسانید تا ترمهای بعد هم برای سایر دروس خودشان پیش شما برگردند و تعداد شاگردهای شما از این طریق هم بیشتر شود.
کلاسهای متنوع و جذابی داشته باشید. در کلاسهای خودتان زمان را تقسیم بندی کنید و در بخشی از کلاس درس بدهید و در بخشی دیگر تمرین حل کنید و در بخشی از آن از شاگرد خودتان بخواهید تمرین و مسئله حل کند.
در صورت تمایل شاگردهایتان می توانید کلاسهای نیمه خصوصی تشکیل دهید. از شاگردهایتان بخواهید که با یکی از همکلاسی هایشان در کلاس حاضر شوند و از لحاظ مالی هم به نفع شما است و هم انها.
برای موفقیت در کار و شغل تدریس خصوصی چه به صورت پاره وقت و چه به صورت تمام وقت پارامترهای زیادی موثر هستند. علاقه به تدریس خصوصی و انتخاب دروسی که در مرحله اول خودتان به آن دروس علاقه مند باشید و در عین حال تقاضای بالایی برای تدریس داشته باشند اولین پارامتر مهم است. در ادامه تسلط بر دروس تدریسی و خوب درس دادن هم یکی از موارد بسیار مهم است و روی عملکرد عالی در جلسه اول تدریس هم خیلی تاکید شد. حمایت صد در صدی از شاگردها و تلاش برای به نتیجه رساندن آنها هم مورد مهم دیگری است که باید به صورت کامل به آن توجه شود. به هر حال، شاگردهای قدیمی اگر رضایت داشته باشند و خوب نتیجه بگیرند ترمهای بعد هم می توانند متقاضی کلاسهای شما باشند و برای شما تبلیغ هم بکنند و باعث جذب شاگردهای جدیدی شوند. امتحان کردن روشهای مختلف جذب شاگرد هم باید مورد توجه قرار گیرد و خصوصا ثبت تبلیغات تدریس در سایت (ایران مدرس) را به عنوان یک روش بسیار عالی برای جذب شاگرد از دست ندهید. هوشمندانه عمل کردن و تلاش برای ارائه یک برنامه مناسب و در نظر گرفتن یک روند مناسب برای هر کدام از شاگردهایتان نسبت به وضعیت تحصیلی آنها و ... هم در موفقیت در کار تدریس موثر است. برای کسب درآمد بالا از کار تدریس خصوصی فقط خوب تدریس کردن کافی نیست. بسیاری از مدرسین با سالها سابقه کار و تجربه کاری در این زمینه از اوضاع مالی خودشان می نالند. باید تلاش کنید در زمینه های مختلف خوب عمل کنید و با ارائه تدریس با کیفیت و تبلیغ توانایی های خودتان شاگردهای زیادی جذب کنید و در نهایت از تدریس خصوصی خوب پول در بیاورید.
منبع: ایران مدرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی