ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش مطالبی در رابطه با نحوه موفقیت در شیمی کنکور ارائه می گردد. درس شیمی یکی از دروس مهم در کنکور است. خصوصا برای رشته های ریاضی و تجربی، اگر در درس شیمی درصد خوبی بزنید می تواند بر روی رتبه کنکور شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. اتفاقا درس شیمی به نسبت دروس ریاضی و فیزیک راحت تر است و می توان درصد خوبی در ان کسب کرد و حتی 100 درصد زد. برای کسب درصد بالا در درس شیمی کنکور راهکارهای مختلفی وجود دارد. در مرحله اول باید در کلاسهای تدریس شیمی به صورت کامل حاضر باشید. در کلاسهای شیمی مدرسه خوب گوش دهید و مطالب را یاد بگیرید. از معلم شیمی خودتان سوال بپرسید و به سوالهایی که دیگران می پرسند هم خوب گوش دهید. جدول تناوبی و فرمولهای شیمیایی را به خوبی یاد بگیرید. برای خودتان جزوه داشته باشید و مهمترین نکات درس شیمی را در آن یادداشت نمائید. در جزوه خودتان هم نکات مهم کلاسهای شیمی، هم نکات مهم تمریناتی که حل کرده اید و هم نکات مهم و کنکوری تست ها را یادداشت نمائید. به صورت مداوم جزوه خودتان را مرور نمائید و تمرین حل کنید و تست بزنید. با برنامه ریزی پیش بروید. برای مرورهای منظم می توانید از جعبه لایتنر استفاده کنید. اگر در درس شیمی اشکال دارید و یا بعضی از فصول را خوب متوجه نمی شوید می توانید از کلاسهای خصوصی شیمی استفاده نمائید (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی شیمی دبیرستان، کنکور و دانشگاه بر روی عبارت تدریس خصوصی شیمی کلیک نمائید). کتاب درسی را برای خودتان ملاک قرار دهید و برای مطالعه درس شیمی از آن استفاده کنید. از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. بهترین تست هایی که برای درس شیمی و سایر دروس می توانید بزنید، تست های کنکورهای سراسری گذشته و کنکور آزاد است. اگر این تست ها را زدید بعد می توانید بروید سراغ تست های تالیفی.

حتما بخوانید: 7 راهکار برای کسب نمره عالی در درس شیمی

همانطور که می دانید در سالهای اخیر تست های کنکور شیمی و تست های کنکور به صورت کلی مفهومی شده است. اگر می خواهید در شیمی درصد بالایی بزنید و حتی 100 درصد بزنید، از خواندن نکته ای و فرمولهای میانبر و ... اجتناب کنید. حداقل در مراحل اولیه کار درس را به صورت مفهومی و عمقی بخوانید. در ادامه اگر روابط مختصری هم بود می توانید از انها استفاده نمائید. ولی به هر حال در مراحل اولیه کار درس را و کتاب درسی شیمی را خوب بخوانید. اگر فقط فرمول حفظ کنید، ممکن است تستهایی را در کنکور ببینید که با فرمولهای حفظ شده شما حل نشوند. ولی اگر درس شیمی را به صورت مفهومی و عمقی بلد باشید، هر تستی که به شما داده شود، بالاخره راه حلی پیدا خواهید کرد. برای دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی و تست کنکور شیمی بر روی عبارت دانلود شیمی کلیک کنید.


در کلاسهای شیمی حضور فعال داشته باشید و جزوه خودتان را یادداشت نمائید. مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرید و نکات مهم را یادداشت نمائید. جزوه های کلاسی شیمی و جزوه هایی که خودتان حین مطالعه، حل تمرین و حین تست زنی یادداشت می کنید در دوران جمع بندی و دوران نزدیک به کنکور بسیار مفید خواهد بود. جزوه ای که خودتان در کلاس شیمی یا حین مطالعه یادداشت می کنید به نسبت جزواتی که از دیگران کپی بگیرید خیلی ارزشمندتر است. چون هم حین یادداشت جزوه خودتان درس را بهتر یاد می گیرید و هم نکاتی که از نظر خودتان مهم است در جزوه یادداشت می شود.
از تست های کنکور شیمی که به صورت رایگان در همین سایت ارائه شده است استفاده نمائید. بر روی لینک تست کنکور شیمی کلیک کنید. البته برای موفقیت در کنکور شیمی و کسب درصد بالای شیمی به این تست ها اکتفا نکنید. بلکه از کتابهای معتبر و تست های کنکورهای سراسری و آزاد شیمی سالها گذشته استفاده نمائید.
تا جایی که می توانید تست کنکور شیمی از کتابهای معتبر بزنید. بعد از شرکت در کلاسهای شیمی، خواندن کتاب درسی و حل تمرین و مسئله، تست زنی مهم و ضروری است.
درست است که تست زنی برای موفقیت در شیمی کنکور و کسب درصد بالا در آن کاملا لازم است اما صدها تست را هم اگر کار کنید اگر پایه و مبنای محمکی نداشته باشد و قبل از آن درس را خوب یاد نگرفته باشید می تواند نتیجه بسیار خوبی نداشته باشد. افرادی که درس شیمی را برای کنکور فقط با تست زنی یاد می گیرند فقط به تست هایی می توانند پاسخ دهند که مشابه تست های خودشان باشد که قبلا کار کرده اند. اگر تستی کمی متفاوت باشد نمی توانند به آن پاسخ دهند. ولی اگر ابتدا کتاب درسی شیمی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید و خوب یاد بگیرید و هنوز اگر کلاسهای مدرسه تمام نشده است در کلاسها شرکت کنید و در ضمن در ادامه به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید، بعد از طی این مراحل تست زنی برای درس شیمی هم بسیار موثر و مفید خواهد بود. برای یادگیری بهتر هر درسی و برای کسب درصد بالا در کنکور تست زنی کاملا لازم است ولی لازم است به صورتی که گفته شد روی تست ها کار کنید. بنابراین به صورت خلاصه می توان گفت روند مناسب برای موفقیت در شیمی کنکور به صورت مقابل است: شرکت در کلاسهای شیمی و خواندن متن کتاب درسی، حل تمرین و مسئله، تست زدن برای تسلط بیشتر و مرور مداوم. - حتما بخوانید: نحوه مطالعه شیمی برای کنکور

مطالب متن درس را کاملا مفهومی بخوانید تا درک درستی از آن داشته باشید. در ادامه، روابط ارائه شده را یاد بگیرید و مثال و مسئله به اندازه کافی حل نمائید.

برای یادگیری کامل درس شیمی و توانایی پاسخگویی کامل به تست های کنکور آن، حل تست های کنکور موضوعی و مجموعه ای نیز بسیار مفید است.

برای خیلی از افراد، کسب درصد بالا در درس شیمی از ریاضی و فیزیک آسانتر است. بنابراین، شیمی را برای کنکور خوب بخوانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی