ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش مطالبی در رابطه با نحوه مطالعه درس شیمی برای موفقیت در کنکور و امتحان توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید درس شیمی را بهتر یاد بگیرید و قوی تر شوید .... اگر می خواهید شیمی دان شوید و در این درس یک نابغه بشوید .... اگر قصد دارید در امتحان و در کنکور در شیمی موفق عمل کنید .... در هر صورت مطالعه مقالات زیر می تواند کاملا کمک کننده باشد. برای مشاهده لیست مدرسین شیمی بر روی لینک لیست اساتید شیمی کلیک نمائید.  پیشنهاد ایران مدرس: چگونه در آموزش و یادگیری درس شیمی موفق باشیم و در امتحان و کنکور عالی عمل کنیم؟
در مطالعه درس شیمی پایه درس خیلی مهم است در شیمی یک سری مطالب مهم پایه‌ای وجود دارد که مهترین این مطالب می‌توان به فلزات، نا فلزات، ظزفیت‌های آنها، بنیانهای اسیدی و بازی و... . اشاره کرد و این مطالب را باید حفظ کرد. 

خلاصه جزوه شیمی آلی-فصل1

در یک برنامه هفتگی برای درس شیمی می‌توان5- 4 ساعت را به این درس اختصاص داد(یعنی 3 روز در هفته) و هر روز یک ساعت و نیم که دو روز آن را به پیشروی مطالب جدید و یک روز به دور و تکرار مطالب گذشته بپردازید. 

چگونه شیمی بخوانیم

موکول نکردن خواندن شیمی به دوران امتحانات: مطالعه درس شیمی را به ایام امتحانات موکول نکنید. شیمی را در شب امتحان نمی توان یاد گرفت. یا اگر بتوانید پاس هم بکنید، برای مقاطع بعد به مشکل می خورید.
درس شیمی را همانند سایر دروس در طول ترم بخوانید. با مطالعه شیمی در طول ترم هم نمره بهتری در امتحان کسب می کنید و هم در کنکور نیز درصد بالاتری کسب خواهید کرد. خواندن شیمی در طول ترم ماندگاری آن را برای شما بیشتر خواهد کرد.
در کلاسهای تدریس شیمی حضور فعال داشته باشید و جزوه خودتان را یادداشت نمائید. مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرید و نکات مهم را یادداشت نمائید. جزوه های کلاسی شیمی و جزوه هایی که خودتان حین مطالعه، حل تمرین و حین تست زنی یادداشت می کنید در دوران جمع بندی و دوران نزدیک به کنکور بسیار مفید خواهد بود. جزوه ای که خودتان در کلاس شیمی یا حین مطالعه یادداشت می کنید به نسبت جزواتی که از دیگران کپی بگیرید خیلی ارزشمندتر است. چون هم حین یادداشت جزوه خودتان درس را بهتر یاد می گیرید و هم نکاتی که از نظر خودتان مهم است در جزوه یادداشت می شود. 

چگونه شیمی را 100 بزنیم

در کلاس شیمی فعال باشید. وقتی در ردیف جلوی کلاس می نشینید و با علاقه به درس گوش می دهید هم پیش معلم خودتان به عنوان یک دانش آموز یا دانشجوی فعال و علاقه مند شناخته خواهید شد و هم واقعا درس را بهتر یاد خواهید گرفت. اگر به همکلاسی هایتان دقت کرده باشید از همان ابتدا تا انتهای ترم هر شخصی روند مشخصی را برای خودش در نظر گرفته است. شخصی از همان اول درس را کنار گذاشته است و انگار با زور در کلاس حاضر می شود در حالیکه دیگری با علاقه گوش می دهد و مشخص است که نتیجه خوبی هم خواهد گرفت. شما در طول ترم روندی را انتخاب کنید که باعث موفقیتتان بشود.
به اندازه کافی برای یادگیری درس شیمی تمرین و مسئله حل کنید. درس شیمی دو بخش تئوری و تمرینی دارد. بخشهای تئوری را خوب و عمقی بخوانید و تمرینات ارائه شده را هم حل کنید. در کلاس درس به مطالب پایه ای که مدرس شیمی شما راائه می کند خوب گوش دهید. این مطالب پایه ای بعضا به صورت مستقیم مورد سوال قرار می گیرند ولی حتی اگر سوالی از آنها هم مطرح نشود در حل تمرینات بلد بودن انها مهم است. وقتی کتاب درسی را هم می خوانید بخشهای تئوری را خوب یاد بگیرید. ولی به هر حال حل تمرین و مسئله برای یادگیری شیمی مهم و حیاتی است. مثالهای حل شده در کلاس را مرور کنید و خودتان هم تمرینات جدید را حل کنید.
کلاسهای تدریس خصوصی هم برای موفق شدن در شیمی کنکور می تواند خیلی موثر باشد. البته به شرطی که این کلاسها را با یک مدرس خوب و با تجربه داشته باشید. مدرسی که خودش در شیمی کنکور قبلا نتیجه خوبی گرفته است (مثلا بالای 80 یا 90 درصد شیمی را زده باشد) می تواند به شما کمک زیادی بکند. برای رفع اشکال، یادگیری بهتر درس، آموزش نکات کنکوری، نحوه تست زنی صحیح درس شیمی و .... می توانید از مدرسین شیمی کنکور کمک بگیرید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از فرمولهای میانبر و نکات کنکوری که بعضا در بعضی از کتابها ارائه شده است و یا تعدادی از مدرسین ادعا می کنند خودشان ابداع کرده اند احتیاط لازم را به عمل آورید. هر نکته و روش میانبری را بدون دلیل نپذیرید. 

با توجه به مطالبی که گفته شد با استفاده از مجموعه ای از عوامل و امکانات، با استفاده از قدرت فکر خودتان و کار روی باورهایی که در مورد توانایی های خودتان دارید و با در کنار داشتن یک معلم و مدرس خوب شیمی که خودش قبلا در این زمینه موفق بوده است می توانید نتیجه بسیار خوبی بگیرید. تست های کنکور سالهای قبل را چندین بار بزنید و روی درس و برنامه ریزی خودتان متمرکز شوید. هر سوال و اشکالی را بپرسید و باور کنید که 100 درصد زدن شیمی برای شما کاملا عملی و آسان است. کافی است عالی عمل کنید و به صورت کامل مسلط باشید.

در طول ترم درس بخوانید. در ضمن با مطالعه درس در ططول ترم می توانید سوالاتی که دارید را از معلم خودتان بپرسید و از کلاس عقب نمی مانید. بنابراین، شرکت منظم و فعال در کلاس های شیمی، مرور درس و مطالعه کتاب درسی در طول ترم و برنامه ریزی و نظم می تواند شما را به موفقیت برساند. - مطالعه کنید: بهترین روش خواندن شیمی برای کنکور
منبع: ایران مدرس

  • ۹۷/۰۵/۰۸
  • محمد محمدی

شیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی