ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

دانلود جزوه و تست کنکور زیست 1 پایه دهم مرتبط با مبحث گوارش در این بخش ارائه شده است. برای دانلود جزوه و تست کنکور زیست 1 پایه دهم مرتبط با مبحث گوارش بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

دانلود تست کنکور سراسری زیست شناسی 1 - فصل چهارم: تغذیه و گوارش

بخشی از مطالب ارائه شده در جزوه ها: انقباض ماهیچه ها ی صاف لوله گوارش حرکات منظمی ایجاد می کند. این حرکات شامل حرکات کرمی و قطعه قطعه کننده هستند. حرکات کرمی: 1- با ورود غذا، لوله گوارش را گشاد و یاخته های عصبی تحریک می شوند. 2- تحریک یاخته های عصبی، موجب انقباض ماهیچه های دیواره ی لوله ی گوارش می شوند. 3- با ایجاد یک حلقه ی انقباضی، حرکت غذا در طول لوله گوارش با سرعتی مناسب به جلو انجام می گیرد. لوله گوارش لوله ی پیوسته ای است که بخش های مختلف آن را ماهیچه های حلقوی به نام اسفنگتر (بنداره) از هم جدا می کنند. بنداره ها در ابتدای مری، انتهای مری، بین معده و روده باریک و انتهای روده ی باریک وجود دارند. بنداره ها مانند دریچه ها عمل می کنند.
1-گوارش مکانیکی موجب خرد شدن غذا برای فعالیت بهتر آنزیم های گوارشی می شود. 2-گوارش شیمیایی توسط بزاق انجام می گیرد. آمیلاز بزاق نشاسته را به دی ساکارید و مولکول درشتی شامل 3 تا 9 مولکول گلوکز تبدیل می کند. ترشح بزاق از سه جفت غده ی بزاقی ( غدد پناگوشی –غدد زیر زبانی-غدد زیرآرواره ای) و غده های بزاقی کوچک تر تشکیل شده است.  مراحل پایانی گوارش مواد غذایی در روده ی باریک به کمک شیره ی روده ،شیره ی لوزالمعده و صفرا انجام می گیرد. شیره ی روده ، یاخته های پوششی مخاط روده ی باریک، ماده ی مخاطی ،آب و یون های مختلف مانند بیکربنات ترشح می کنند. گروهی یاخته ها نیز آنزیم های گوارشی دارند. برای مشاهده لیست مدرسین زیست شناسی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی زیست شناسی کلیک کنید.


  • ۹۷/۰۹/۲۵
  • محمد محمدی

زیست شناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی