ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این بخش در رابطه با نحوه موفقیت در ریاضی کنکور توضیحاتی ارائه می گردد. برای موفقیت در ریاضی کنکور این مقاله را بخوانید.

فیلم و ویدیو در رابطه با قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی کنکور

راهکار بسیار خوبی که برای اطلاع دقیق از قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی کنکور وجود دارد این است که به بخش تدریس خصوصی سایت ایران مدرس مراجعه کنید (بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و یا تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید) و در مرحله بعد لیست اساتید و قیمت های درخواست ایشان را مشاهده نمائید.

ریاضی تجربی را برای کنکور چگونه بخوانیم؟

با حل تست های کنکور و مسائل بیشتر تسلط خود را افزایش دهید. حین تست زنی نکات مهم تست ها را برای مرورهای بعدی یادداشت کنید.
ریاضی را عمقی و مفهومی بخوانید: برای موفقیت در کنکور ریاضی باید ریاضی را عمقی بخوانید. به این معنی که فقط فرمول حفظ نکنید و به صورت سطحی درس نخوانید. هر سوال و مسئله ای را که حل کردید دلیل آن را بدانید و برای خودتان تشریح کنید. روی حل مسائل مختلف فکر کنید و نتایج بدست امده را تحلیل نمائید. به این ترتیب هر سوال و تست جدیدی که به شما داده شود می توانید برای آن راه حل مناسبی ارائه دهید.
تست های کنکور ریاضی استاندارد بزنید: ممکن است شما برای درس ریاضی کتابهای کنکوری زیادی داشته باشید و در هر کدام از این کتابها تست های تالیفی زیادی ارائه شده باشد. زمان شما محدود است و نمی توانید همه ی تست هایی که در این کتابها ارائه شده است را بزنید. بنابراین سعی کنید تست های استاندارد و خوبی بزنید. تست های کنکورهای سالهای قبل بهترین تست هایی هستند که می توانید بزنید. تست های ریاضی کنکورهای سالهای قبل را در اولویت اول قرار دهید و بر آنها مسلط شوید.
برای موفقیت در ریاضی کنکور در مرحله اول متن درس ریاضی را باید خوب بلد باشید. شرکت در کلاسهای ریاضی برای یادگیری اولیه بسیار مفید است. یعنی برای یادگیری مباحث جدید اگر خودتان بخواهید ریاضی را بخوانید وقتی زیادی از شما می گیرد. با شرکت در کلاس ریاضی بهتر و زودتر درس را یاد می گیرید.
اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید به صورت مفهومی ریاضی را بخوانید و نه به صورت سطحی. روی مسائل فکر کنید و دلیل کاربرد روابط و فرمولهای مختلف را بدانید. اگر سوال یا اشکالی دارید به راحتی از کنار آن عبور نکنید و از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.
اگر در حال خواندن و مطالعه ریاضی برای کنکور هستید، در برنامه درسی خودتان مرور را هم در نظر داشته باشید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی و صرفه جویی در زمان، مرور ریاضی بعد از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید است. نکات مهم متن درس، تمرینات و مسائل ریاضی و تست های ریاضی را یادداشت نمائید و به صورت مداوم مرور کنید. این نکات مهم خصوصا در ایام جمع بندی و نزدیک به کنکور کاملا مفید است.
فکر می کنید برای موفقیت در ریاضی کنکور به ترتیب چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید؟ اولین مرحله این است که درس ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرید. فعلا تست زنی را بی خیال شوید. اگر پایه ریاضی شما قوی باشد بعدا در مرحله تست زنی هم خوب عمل می کنید. شاید بیشتر افراد سعی می کنند خیلی سریع سراغ تست زنی بروند ولی پایه قوی ای ندارند. اگر ضعف یا اشکالی در درس ریاضی برای شما باقی بماند در تمامی مراحل خودش را نشان خواهد داد. حتی اگر 500 یا 1000 تست هم کار کنید چند روز مانده به کنکور می بینید که در بعضی از تست ها اشکال دارید و یا در جلسه کنکور ممکن است تستی را ببینید که نتوانید حل کنید. اگر می خواهید در کنکور 99 و 98 و یا در کنکور به صورت کلی خوب عمل کنید و ریاضی را عالی بزنید مرحله اول کار این است که پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. مباحث را به صورت عمقی یاد بگیرید و اگر اشکالی دارید سعی کنید در زودترین زمان ممکن برطرف نمائید. پیشنهاد می شود مقاله نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری را هم مطالعه نمائید.
یک ورزشکار، بازیگر سینما، بازیکن فوتبال، هنرمند و ... برای بهتر و بهتر شدن تنها کاری که لازم است انجام دهید بیشتر تمرین کردن است. شما هم برای یادگیری ریاضی و تسلط بر آن و حتی برای تبدیل شدن به یک ریاضی دان و نابغه شدن در ریاضی فقط لازم است تمرین حل کنید. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند بیشتر تمرین حل کرده اند و برای یادگیری آن بیشتر وقت گذاشته اند. برای یادگیری پایه ای ریاضی باید روی مباحث پایه ای هم کار کنید. به عنوان مثال اگر انتگرال را خوب بلد نیستید ممکن است به صورت پایه ای در مبحث مشتق اشکال داشته باشید. چون به هر حال انتگرال گیری و مشتق گیری عکس یکدیگر هستند. البته برای انتگرال گرفتن تکنیکهایی هم وجود دارد که باید آموزش دیده شود. به عنوان مثال مشتق x برابر 1 می شود و اگر از 1 هم نتگرال بگیرید همان x بدست می آید (البته یک عدد ثابت هم باید به آن اضافه شود). پس این دو بحث با هم در ارتباط هستند. خود مشتق هم تعریف اولیه اش بر اساس حد است. بنابراین اگر از پایه ریاضی را خوب یاد بگیرید مشکلات کمتری خواهید داشت.
شاگرد اول بودن و موفقیت در ریاضی کنکور: بسیار اتفاق افتاده است که در یک کلاس شخصی که شاگرد اول بوده است و همیشه نمرات خوبی می گرفته است در کنکور آن طور که باید و شاید و آن گونه که انتظار می رفت نتیجه خوبی نمی گیرد. دلیل این امر چیست؟ مسلما همانطور که گفته شد به تفاوت این دو نوع آزمون بر می گردد. اینکه درس را خوب فهمیده باشید و خوب بلد باشید برای امادگی کنکور بخشی از کار است و در کنار آن باید کارهای تکمیلی ای هم انجام گردد. برای اینکه در امتحان ریاضی قبول شوید و حتی نمره خوب بگیرید کافی است درس را خوب خوانده باشید و در کلاس های ریاضی در طول ترم حاضر بوده باشید. در ضمن در کنار این موارد حل تمرین و مسئله برای تسلط بیشتر بر درس لازم است. برای موفقیت در ریاضی کنکور هم این مراحل لازم است. اما همانطور که گفته شد باید موارد دیگری هم در نظر گرفته شود.
به عنوان جمع بندی روند را ذکر می کنیم. هر مبحث را خوب بخوانید و از روی کتاب درسی مطالعه نمائید و برای آن تمرین و مسئله حل کنید. در ادامه به صورت مبحثی تست بزنید. اگر دیدید که خوب پیش نمی روید و تست ها سخت است فعلا زمان در نظر نگیرید و روی آنها فکر کنید و بررسی نمائید. در ادامه که مسلط تر شدید با در نظر گرفتن زمان استاندارد تست بزنید. چند مبحث را که با این ترتیب کار کردید در ادامه تست های ترکیبی بزنید که حین تست زدن بتوانید این را هم تمرین کنید که تشخیص دهید تست از کدام مبحث است. در کنکور این هم مهم می باشد. اگر به شما بگویند که این تست از مبحث نسبت های مثلثاتی است خوب پاسخ دادن به آن راحت تر است به نسبت حالتی که در مجموعه ای از تست ها و از مباحث مختلف خودتان بخواهید تشخیص دهید که این سوال مربوط به کدام مبحث است. پس باید برای درس ریاضی تست های مجموعه ای را بعد از تست های مبحثی بزنید.
پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم را هم مطالعه نمائید.
خیلی برای تست زدن عجله نداشته باشید. تست زنی بدون اینکه خود درس را به صورت پایه ای و مفهومی یاد بگیرید و بدون اینکه به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید فایده ای ندارد. مثل این می ماند که یک ساختمان قشنگ و شیک را بر روی پایه های ضعیف بنا کرده باشید. اگر فقط با تست زنی درس را یاد گرفته باشید فقط می توانید به سوالاتی پاسخ دهید که مشابه همان تست هایی باشد که قبلا دیده اید. ولی اگر متن درس را خوب خوانده باشید و فهمیده باشید و در ادامه تست های خوب هم کار کرده باشید، در نهایت کار شما خیلی راحت خواهد شد و به هر تستی می توانید پاسخ دهید. بنابراین برای هر مبحث از ریاضیات این روند را در نظر بگیرید که ابتدا مطالب را خوب یاد بگیرید، به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید و سپس سراغ تست زنی بروید.  مشاهده سایت سازمان سنجش

بهترین روش ها برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید و در سایت های کمی شاید به آن اشاره شده است این است که علاوه بر در نظر گرفتن راهکارها و روش های مختلف کسب درصد بالا در درس ریاضی باید به لحاظ ذهنی هم روی خودتان کار کنید. به خودتان باور داشته باشید و بدانید که توانایی های شما بسیار زیاد است به گونه ای که بتوانید هر درصدی را در درس ریاضی و یا هر درس دیگری کسب کنید. به صورت مداوم به خودتان تلقین کنید که من خیلی با استعداد هستم و هم در درس ریاضی و هم در کنکور بسیار موفق خواهم بود. بهتر است برای خودتان درصدی را مشخص کنید. مثلا اگر برای قبولی در رشته مورد نظرتان و یا با توجه به وقتی که می خواهید برای ریاضی در نظر بگیرید 50 درصد و بالاتر از نظر شما خوب است در برگه کاغذی بنویسید که من مطمئن هستم درصد درس ریاضی من در کنکور بالای 50 است و مرتب با خودتان این را تکرار کنید. حتی کارنامه کنکور خودتان را تنظیم کنید و درصد سایر درس ها را هم بنویسید. در ادامه برنامه ریزی کنید و برای رسیدن به خواسته خودتان تلاش نمائید.
مطالعه مقاله نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور هم پیشنهاد می شود.
کتاب درسی را در اولویت قرار دهید: سوال هایی که در کنکور مطرح می شود از همان مباحث کتاب درسی است. افرادی که بر کتاب درسی به صورت کامل مسلط هستند و به اندازه کافی تمرین حل کرده اند و در عین حال تکنیک های درست تست زدن را هم بلد هستند حتما در کنکور درصد خوبی را برای این درس کسب می کنند. بنابراین وقت خودتان را با خواندن کتاب های مختلف و نامعتبر هدر ندهید. برای ریاضی اگر یکی دو کتاب کمک آموزشی از انتشاراتی های معتبر داشته باشید کافی است. کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید و بعد بروید سراغ تست زدن و افزایش سرعت خودتان در پاسخ به سوالات.
عبارت های کلیدی: کسب درصد بالای ریاضی کنکور، نحوه موفقیت در ریاضیات کنکور، بهترین روش ها برای خوب زدن درس ریاضی در کنکور سراسری و آزاد، بهترین استاد ریاضی کنکور
  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • محمد محمدی

ریاضی کنکور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی