ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

ایران مدرس

ایران مدرس، بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وبلاگ در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل و .... تبلیغات تدریس خصوصی، خدمات تدریس در منزل و ... مطالبی ارائه می گردد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این مقاله در رابطه با بهترین روش های تدریس دروس دانشگاهی به صورت خصوصی و گروهی توضیح داده شده و نحوه حصول بالاترین بازدهی از این کلاس ها توضیح داده خواهد شد. تدریس در مقطع دانشگاه به تدریس متوسطه و ابتدایی متفاوت است و اساتید دانشگاهی باید راهکارهای درستی را اتخاذ نمایند.
مطالعه مقاله قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی در تهران و کل ایران مفید است.
برای کسب موفقیت های بزرگ در تدریس دروس دانشگاهی در مرحله اول استادی که در کلاس درس حاضر می شود باید خودش واقعا به مباحث تدریسی علاقه مند باشد و در عین حال بر درس به صورت کامل مسلط باشد. همانطور که گفته شد، کلاس های خصوصی و گروهی در مقطع دانشگاه با مقطع متوسطه و ابتدایی متفاوت است. دروس دانشگاهی معمولا مرجع مشخصی ندارد و استاد معمولا برای درسی که تدریس می کنند چندین مرجع را معرفی می کند. البته یکی از این مراجع به عنوان مرجع اصلی در نظر گرفته می شود. برای تدریس دروس دانشگاهی در کلاس های گروهی خصوصا برای دروس رشته های فنی مهندسی استاد باید سعی کند مثال های ملموس و عملی را برای هر بحث در نظر داشته باشد. دانشجویان وقتی ببینید مطالبی که مطالعه می کنند عملا در صنعت و زندگی روزمره کاربرد دارد برای یادگیری آن علاقه بیشتری نشان می دهند. نکته دیگر اینکه بسیار خوب است که در کلاس های دانشگاه از اسلاید و فیلم های آموزشی و پاوروپینت استفاده کرد. هر مبحثی که تدریس می شود اگر در کنار آن یک فیلم کوتاه و یا یک پاورپوینت ارائه شود بسیار بیشتر به یاد می ماند. نکته بعدی اینکه کلاس های دانشگاه باید اکثر دو طرفه برگزار شود و دانشجویان در بحث مشارکت داده شده و نظر آنها پرسیده شود. در ادامه مقالاتی هم معرفی می شود که به شما اطلاعات خوبی در زمینه بهترین روش های تدریس دروس دانشگاهی برای حصول بالاترین بازدهی را می دهد.

قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی: برای تدریس ریاضیات دانشگاهی استادی که تازه کار است و از یک دانشگاه معمولی فارغ التحصیل شده است ممکن است با جلسه ای 50 هزار تومان هم تدریس را انجام دهد اما استادی که چندین سال سابقه تدریس دارد و از دانشگاههای بسیار خوب مانند دانشگاه شریف فارغ التحصیل دشه است ممکن است برای همان درس در سال 98 و 99 هزینه 150 تا 200 هزار تومان را برای هر جلسه درخواست نماید. بنابراین این موارد را در نظر داشته باشید. البته نکته بسیار مهم دیگری هم در زمینه قیمت کلاس های دانشگاهی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. لزوما اساتیدی که هزینه بالاتری برای کلاس های خصوصی خودشان در نظر گرفته اند بهتر تدریس نمی کنند و یا اساتیدی که ارزان تر تدریس می کنند اینطور نیست که اساتید خوبی نباشند. باید به رزومه کاری و سوابق تدریس و ... اساتید دقت کنید و از بین اساتید خوب سعی کنید مناسبترین قیمت را انتخاب نمائید. 

قیمت تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی

روش و الگوی تدریس دانشگاهی

حتی اگر نخواهید آخر ترم دانشجویانی که در کلاس های تدریس غیبت زیادی داشته اند را حذف کنید، به هر حال حضور و غیاب برای جدی تر گرفته شدن کلاس توسط دانشجویان مفید است. مزیت دیگری هم که دارد این است که وقتی اسم دانشجویان را یاد می گیرید بیشتر از شما حساب می برند و کلاس بیشتر در کنترل شما خواهد بود. اگر حضور غیابی در کار نباشد بعضی از دانشجویان به هوای اینکه شما اصلا نمی دانید کدام دانشجو چه کاری را انجام می دهد ممکن است شیطنت هایی را انجام دهند و بعضا کنترل کلاس را بخواهند از دست شما خارج کنند. بنابراین در کل حضور و غیاب مفید است. بعد از حضور غیاب نوبت به معرفی درس، سرفصل ها و مراجع درس می رسد. مطالعه مقاله جلسه اول تدریس در دانشگاه هم مفید است. وقتی دانشجویان را در بحث مشارکت می دهید خودتان هم کمی استراحت می کنید و متوجه هم خواهید شد که دانشجویان به چه میزان درس را یاد گرفته اند. اگر امکان دارد از فیلم آموزشی و پاورپوینت حتما در کلاس استفاده نمائید. بسیار خوب و مفید است. نکته دیگر اینکه حتما در کلاس های دانشگاه ارزیابی را مد نظر داشته باشید. میان ترم و کوئیز گرفتن بسیار خوب است. اگر درسی که تدریس می کنید قابلیت تعریف پروژه را دارد حتما پروژه ای تعریف کنید تا دانشجویان عملا استفاده از مطالب درسی را یاد بگیرند. خصوصا در مقطع ارشد و دکتری تعریف پروژه برای درس نه تنها مفید بلکه لازم است. بهترین روش تدریس در دانشگاه و دبیرستان

مطالعه مقاله بازنگری روش های تدریس در دانشگاه و روش های تدریس کارآمد را هم توصیه می کنیم. مطالعه مقاله بهترین روش تدریس در دانشگاه و آموزش دروس دانشگاهی هم مفید است.

اگر می خواهید بهترین روش تدریس در دانشگاه را داشته باشید، در مرحله اول باید خودتان بر درسی که تدریس می کنید احاطه کامل داشته باشید. باید از قبل برای ارائه درس آماده باشید. خصوصا در کلاسهای تدریس گروهی دانشگاهی ممکن است یکی دو نفر از افراد حاضر در کلاس بر درس مسلط باشند و یا پیش زمینه ای داشته باشند و بتوانند شما را به چالش بکشند. بنابراین مطالبی را که ارائه می کنید را از قبل آماده نموده و بر دروس تدریسی کاملا مسلط باشید. به منظور داشتن بهترین روش تدریس در دانشگاه به دانشجویان تمرین بدهید و تمرینات را از آنها بخواهید. در کلاس تدریس جدی باشید و بعضا به خود دانشجویان اجازه دهید تا در کلاس درس تمرین حل کنند. سعی کنید کلاس متنوعی داشته باشید و تلاش کنید تا مطالب برای اکثریت افراد مفید باشد. مطالب را به خوبی ارائه کنید و از دانشجویان حل تمرینات و مسائل را بخواهید.

شیوه های تدریس در دانشگاه

  • ۹۸/۰۹/۲۰
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی